[elektro-etc] pedelec, psa

hobilobi at gmail.com hobilobi at gmail.com
Thu Apr 28 23:36:06 CEST 2016


2016.04.28. 11:42 keltezéssel, Ábrahám Gábor írta:
> ......
> A drágábbak, logikusan középmotorosak. Ez is egy megvizsgálandó szempont,
> talán fontosabb is, mint a vezérlés.
>
Ez miért fontosabb?


> Néhány komolyabb rendszer képes energia visszatöltésére,
> de szerintem ez felesleges. Nyilván, ha több száz kilométeres,
> vagy hegyi  túrákban gondolkozol, ahol nincs módod tölteni,
> akkor kellhet.
>
Hát azért jelentős kényelmi szempont (szerintem) ha ritkábban kell tölteni.
Másrészt hosszú távon költséget is csökkent.
Ezt ma már nem nagy kihívás megoldani, és túl sokba sem kerül.

István

> Gábor
>
>
>
>
> ----- Eredeti üzenet ----- From: hobilobi at gmail.com
> Sent: Thursday, April 28, 2016 9:22 AM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] pedelec, psa
>
> Egy nyomaték szenzor korrekt megoldása nem 1000 Ft-os móka, de nem is
> 30000-es.
> De a jobbat/kényelmesebbet mindenhol drágábban mérik, mint amennyibe az
> kerül
> Lásd autóknál az extrák árait.
> Viszont egyértelműen a nyomatékos lenne a kívánatos, a legtöbb
> felhasználás szempontjából.
> Illetve ha habot akarunk a tortára, akkor tudja minkét variációt és a
> használó
> válthasson hogy melyiket akarja. Sőt még a rásegítés mértékét is
> állíthassa menet közben.
> Mondom ezt úgy, hogy még sosem használtam ilyet, és nem ismerem
> részletesen a jelenlegi megoldásokat
>
> De lenne egy kérdésem azokhoz akik ismerik a létező rendszereket.
> Ezek tudnak  visszatáplálni az akkuba, pl. fékezéskor, vagy lejtőn
> lefelé haladva adott sebesség felett?
>
> István



More information about the Elektro-etc mailing list