[elektro-etc] pedelec, psa
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Apr 28 18:31:55 CEST 2016
nekem aprilia enjoy racing-em volt (es van , felkeszen , akku nelkul,
modositott vezerlessel)
eu konform volt , igy a kovetkezoket csinalta : ha raleptem a pedalra ,
akkor kilott egy negyed-fel masodpercre , ezalatt ha a pedal elkezdett
forogni , akkor folytatta - ha nem , akkor leallitotta a rasegitest hogy ne
egesse le magat .
ha elindult , akkor a pedal maxnyomatek fuggvenyeben egy a teljes
korulfordulasra szamolt atlag rasegitest adott harom valaszthato mertekben
- ami szepen mukodott 25 km/h-ig , ott pedig elvette.
250 wattal ha ez a szabalyzas "elromlott" akkor siman elerte az 50km/h-at ,
de ott mar kifujja a szemem a szel .
az uj verzio annyiban mas hogy a programkapcsolo harom allasat felhasznalva
van egy gazkaros mod amikor lenyegeben elektromos motorkerekparkent megy ,
van egy pedal rasegites a pedalnyomatekkal szinkronban es meg egy amit nem
talaltam ki :)
bye
dexter
2016. április 28. 10:08 gyapo írta, <gyapo at freemail.hu>:
> charles, you wrote:
> ch> nem ertem igazan hogy mi az amit nem ertesz :)
> ch> ha a fordulatszam figyelese a gond , akkor szerinetm azert szokott
> kelleni
> ch> , mert fordulatonkent atlagol . igy ha nem forog a pedal akkor hiaba
> allsz
> ch> a nyomatekszenzoron fekkel (pl lampanal) , akkor kezd el futeni ha
> ch> elindultal .
>
> Nem annyira nem értem, csak arra voltam kíváncsi, hogy tényleg ez a
> kétfajta vezérlés van-e, és hogy tényleg az-e a jobb amire gondoltam.
> A fordulatszámfigyelős indulásnál nem segít, mert akkor kezd el
> forogni a pedál, pedig pont akkor kellene a legtöbb erőt beletenni,
> hogy könnyebb legyen elindulni. Másrészt egy enyhe lejtőn, ami még nem
> elég a megkívánt sebességhez hajtás nélkül, viszonylag gyorsan kell
> tekerni, de egyáltalán nem kellene sok villamos hajtás, csak egy
> kevés. Ezt a pedálerőt figyelve pontosan lehet tudni, tehát
> mindenképpen az erőfigyelő megoldás a jó. A fordulatszámból egyáltalán
> nem derül ki, hogy lefelé megyek, fölfelé vagy vízszintesen, ez mind a
> pedálra kifejtett erőből tudható.
> Az is világos, hogy miért mégis a fordulatfigyelős van tömegekben,
> mert olcsóbb.
>
> Üdv.: gyapo
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list