[elektro-etc] pedelec, psa

Ábrahám Gábor agabor2 at freemail.hu
Thu Apr 28 11:42:16 CEST 2016


Legjobb kipróbálni, a boltokban van mindkét fajta,
aztán mindenki eldöntheti, mennyit ér meg a kényelem.
<http://www.ambringa.hu/egyeb/jelentkezes-pedelec-probara>


Én nem vagyok egy átlagos felhasználó.
Régen írtam, amikor még a házilagos megoldáson gondolkodtam,
hogy nekem főleg arra kell, hogy munkából hazafelé az utolsó
nem egész egy kilométert megtegyem. Hegyen lakom, és mivel nem
tudok feltekerni, maradt a tolás vagy a fogaskerekű. Ez meg már
nagyobb macera volt annál, hogy rávegyem magam a napi tekerésre.
Lassan két éves és nagyon bevált. Reggel kényelmes, és a dugók
miatt gyorsabb mint az autó. Általában ki van kapcsolva a rásegítés.
Hazafelé a lejtő alján szoktam bekapcsolni, így kicsit megizzaszt,
de simán hazajövök. Rendes túratapasztalatom nem nagyon van,
mert olyanokkal szoktam menni, akiknek sima biciklijük van, így
nem lenne sportszerű, ha én motorral mennék, így csak a koromból
és fizikumomból adódó hátrányok kiegyenlítésére használom
alkalomszerűen.

Nagyon nagyok az árkülönbségek, és nyilván ez a minőségben is meglátszik.
Az enyém egy Csepel által forgalmazott E-totem Voyage.
7 sebességes agyváltóval, 25 kiló.
<http://eshop.e-totem.cz/elektrokolo-e-totem-voyage-17-5-bila-vcetne-baterie-wali-360wh>
Ez a legolcsóbb darab volt, amit találtam, 250E körül. A teteje ennek az 
5-10 szerese.

A drágábbak, logikusan középmotorosak. Ez is egy megvizsgálandó szempont,
talán fontosabb is, mint a vezérlés.

Néhány komolyabb rendszer képes energia visszatöltésére,
de szerintem ez felesleges. Nyilván, ha több száz kilométeres,
vagy hegyi  túrákban gondolkozol, ahol nincs módod tölteni,
akkor kellhet.

Gábor




----- Eredeti üzenet ----- 
From: hobilobi at gmail.com
Sent: Thursday, April 28, 2016 9:22 AM
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: Re: [elektro-etc] pedelec, psa

Egy nyomaték szenzor korrekt megoldása nem 1000 Ft-os móka, de nem is
30000-es.
De a jobbat/kényelmesebbet mindenhol drágábban mérik, mint amennyibe az
kerül
Lásd autóknál az extrák árait.
Viszont egyértelműen a nyomatékos lenne a kívánatos, a legtöbb
felhasználás szempontjából.
Illetve ha habot akarunk a tortára, akkor tudja minkét variációt és a
használó
válthasson hogy melyiket akarja. Sőt még a rásegítés mértékét is
állíthassa menet közben.
Mondom ezt úgy, hogy még sosem használtam ilyet, és nem ismerem
részletesen a jelenlegi megoldásokat

De lenne egy kérdésem azokhoz akik ismerik a létező rendszereket.
Ezek tudnak  visszatáplálni az akkuba, pl. fékezéskor, vagy lejtőn
lefelé haladva adott sebesség felett?

István

2016.04.27. 17:25 keltezéssel, Ábrahám Gábor írta:
> Szia!
>
> Több féle van. Az olcsóbb verziók a pedálozás sebességét mérik
> a motor vezérléséhez, míg a drágább gépek nyomatékszenzorral vannak 
> felszerelve.
>
> Állítólag a második működik úgy, ahogy írod.
> Nekem az egyszerűbb van, úgy éreztem nem ér meg +30 000Ft-ot, ennyi volt 
> az
> a különbség. Van egy 5 fokozatú beállítási lehetőség, hogy mennyire 
> segítsen rá,
> és van azért egy "gázkar" is.
>
> Gábor
>
>
>
> ----- Eredeti üzenet ----- From: gyapo
> Sent: Wednesday, April 27, 2016 4:50 PM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: [elektro-etc] pedelec, psa
>
> Beletettétek a fülembe a bogarat ezzel a villanyrobogó témával.
> Nekem a bicikli tetszik, mégpedig a rásegítős módszer.
> Nézegettem a neten, hol azt írják, hogy a pedálerőt figyeli és ennek
> megfelelően tesz rá elektromos energiát, hogy azt, hogy a pedál
> fordulatszámától függően segít be.
> Most akkor hogy van? Nekem az lenne a logikus, hogy figyeli a
> pedálerőt fordulatszámtól függetlenül, és ezzel az erővel arányosan
> hajt ameddig bírja követni. Ha gyengén tekerem gyengén segít be, ha
> beletaposok, akkor meg max erővel.
>
> Üdv.: gyapo
>




-----
A(z)  üzenetben nem található vírus.
Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
Verzió: 2016.0.7539 / Vírus adatbázis: 4563/12120 - Kiadás dátuma: 
2016.04.28. 



More information about the Elektro-etc mailing list