[elektro-etc] pedelec, psa

Xorn toth.endre at gmail.com
Thu Apr 28 10:19:32 CEST 2016


Amivel én tekertem, az valami "rendes" villanybringa volt.

Ott állítani lehetett a rásegítés mértékét. Ha max. kakaóra
állítottam, tulajdonképpen elég volt, hogy kényelmes, lassú tempóban
forgott a pedál anélkül, hogy a hajtáshoz bármi köze lett volna, és
tartotta a 20 km/h max. tempót. Ha megálltam a tekeréssel, a rásegítés
is leállt, lendületből gurult a bringa. Ha ilyenkor elkezdtem erőből
pedálozni, akkor fel lehetett vinni 25-ig, de onnantól érezhetően
csökkent a rásegítés, nehogy túl gyorsan tudjak menni.

Viszont álló is helyből nagyon el lehetett indulni vele, tolt
rendesen, ahogy kell.

Best regards,
Andy

gyapo <gyapo at freemail.hu> írta (2016. április 28. 10:08):
> charles, you wrote:
> ch> nem ertem igazan hogy mi az amit nem ertesz :)
> ch> ha a fordulatszam figyelese a gond , akkor szerinetm azert szokott kelleni
> ch> , mert fordulatonkent atlagol . igy ha nem forog a pedal akkor hiaba allsz
> ch> a nyomatekszenzoron fekkel (pl lampanal) , akkor kezd el futeni ha
> ch> elindultal .
>
> Nem annyira nem értem, csak arra voltam kíváncsi, hogy tényleg ez a
> kétfajta vezérlés van-e, és hogy tényleg az-e a jobb amire gondoltam.
> A fordulatszámfigyelős indulásnál nem segít, mert akkor kezd el
> forogni a pedál, pedig pont akkor kellene a legtöbb erőt beletenni,
> hogy könnyebb legyen elindulni. Másrészt egy enyhe lejtőn, ami még nem
> elég a megkívánt sebességhez hajtás nélkül, viszonylag gyorsan kell
> tekerni, de egyáltalán nem kellene sok villamos hajtás, csak egy
> kevés. Ezt a pedálerőt figyelve pontosan lehet tudni, tehát
> mindenképpen az erőfigyelő megoldás a jó. A fordulatszámból egyáltalán
> nem derül ki, hogy lefelé megyek, fölfelé vagy vízszintesen, ez mind a
> pedálra kifejtett erőből tudható.
> Az is világos, hogy miért mégis a fordulatfigyelős van tömegekben,
> mert olcsóbb.
>
> Üdv.: gyapo
>



More information about the Elektro-etc mailing list