[elektro-etc] 150 ezres konyak - mi ez?

lista mail jappofan at gmail.com
Tue Apr 26 18:33:43 CEST 2016


Mégiscsak meglesz az a 300-500 eFt átlagban és nem csak a pár tízezer...

2016. április 26. 17:22 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:

> No, szereztem friss adatot. Ford házatájáról, mert ott van ismerős -
> más márkáknál ez erősen eltérő lehet, de aligha x2, pláne x3 azért.
>
> A hivatalos árrés egy S-Maxon, ami elég szép nagy és drága autó, az
> 8%. Ehhez jön 0-2,9% olyan árrés, amit a kereskedő akkor kaphat a
> márkaképviselettől, ha jól teljesít. És van még 1% a nagybani
> értékesítésre, a flotta eladások után (Fordnál ez 3 autó szokott
> lenni, de nem muszáj egyszerre venni őket).
>
> Hát ennyi. Ebből kell még utána vevőcsalogató kedvezményt adni. Egy
> S-Max 8,5-11,5 misi között van listaáron, plusz extrák. Lehet
> szorozgatni.
>
> Best regards,
> Andy
>
> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2016. április 24. 12:11):
> > Fordnál konkrétan 5,5-13,5% a kereskedő árrése, amiből azután
> > valamennyit ad a vevőnek, hogy ne a másik kereskedőhöz menjen autót
> > venni, ahol több kedvezményt kap. Nyilván 5,5% a fapados Fiesta, a
> > 13,5% meg a Ranger-Explorer kategória. Mondeo 10-11% körül van,
> > felszereltségtől függően. (Ezek tíz év előtti adatok, azóta
> > változhatott, de aligha nagyságrendileg.)
> >
> > Ezért is van többek között az, hogy előbb kapsz valami plusz pénzes
> > extrát, mint tényleges Ft kedvezményt. Ha 5 millió az autó, és abból
> > ad 5%-ot, 250 ezret kedvezményben, az neki az árrésének a nagyobb
> > fele. Ha 250 ezerért ad rádiót, riasztót, téligumit, nemtudommit, az
> > neki 120 ezerbe került beszer áron, de te mégis úgy érzed, hogy 250
> > ezer ára kedvezményt kaptál. Vagy éppen szó nélkül ad 1-2-3 év
> > garancia bővítést, mert tudja, hogy amíg garis az autó, addig hozzá
> > fogsz visszamenni vele, nem a sarki Sufnituning 2001 Bt-hez.
> >
> > Tudok esetről, amikor 5 autós flottát adtak el egyben úgy, hogy
> > autónként 5000 Ft (ötezer!) volt a nyereség tíz évvel ezelőtt. De
> > ehhez jött, hogy hiteles autók voltak, azaz tejelt a bank is valamit,
> > biztosítást is náluk intézték, tehát onnan is jött egy kis apró, és a
> > legfontosabb, hogy utána oda hordták vissza szervizbe a garancia
> > idejére.
> >
> > Ökölszabályként igaz, hogy munkanaponként átlag 1 járművet kell eladni
> > ahhoz, hogy a kereskedés talpon tudjon maradni a garanciális idő alatt
> > visszajáró ügyfeleknek végzett javítások után kapott pénzből.
> >
> > Best regards,
> > Andy
> >
> > Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta (2016. április 24. 11:26):
> >> Arnold Füzesi wrote:
> >>>
> >>> A kereskedo vagyont keres az auton amit eladott neked.
> >>
> >> Én úgy tudom, hogy nem. Az új autó értékesítés nem nagy biznisz, a nagy
> >> durranás az alkatrész és a szerviz.
> >>
> >> Károly
> >>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list