[elektro-etc] 150 ezres konyak - mi ez?

Xorn toth.endre at gmail.com
Sun Apr 24 12:11:00 CEST 2016


Fordnál konkrétan 5,5-13,5% a kereskedő árrése, amiből azután
valamennyit ad a vevőnek, hogy ne a másik kereskedőhöz menjen autót
venni, ahol több kedvezményt kap. Nyilván 5,5% a fapados Fiesta, a
13,5% meg a Ranger-Explorer kategória. Mondeo 10-11% körül van,
felszereltségtől függően. (Ezek tíz év előtti adatok, azóta
változhatott, de aligha nagyságrendileg.)

Ezért is van többek között az, hogy előbb kapsz valami plusz pénzes
extrát, mint tényleges Ft kedvezményt. Ha 5 millió az autó, és abból
ad 5%-ot, 250 ezret kedvezményben, az neki az árrésének a nagyobb
fele. Ha 250 ezerért ad rádiót, riasztót, téligumit, nemtudommit, az
neki 120 ezerbe került beszer áron, de te mégis úgy érzed, hogy 250
ezer ára kedvezményt kaptál. Vagy éppen szó nélkül ad 1-2-3 év
garancia bővítést, mert tudja, hogy amíg garis az autó, addig hozzá
fogsz visszamenni vele, nem a sarki Sufnituning 2001 Bt-hez.

Tudok esetről, amikor 5 autós flottát adtak el egyben úgy, hogy
autónként 5000 Ft (ötezer!) volt a nyereség tíz évvel ezelőtt. De
ehhez jött, hogy hiteles autók voltak, azaz tejelt a bank is valamit,
biztosítást is náluk intézték, tehát onnan is jött egy kis apró, és a
legfontosabb, hogy utána oda hordták vissza szervizbe a garancia
idejére.

Ökölszabályként igaz, hogy munkanaponként átlag 1 járművet kell eladni
ahhoz, hogy a kereskedés talpon tudjon maradni a garanciális idő alatt
visszajáró ügyfeleknek végzett javítások után kapott pénzből.

Best regards,
Andy

Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta (2016. április 24. 11:26):
> Arnold Füzesi wrote:
>>
>> A kereskedo vagyont keres az auton amit eladott neked.
>
> Én úgy tudom, hogy nem. Az új autó értékesítés nem nagy biznisz, a nagy
> durranás az alkatrész és a szerviz.
>
> Károly
>



More information about the Elektro-etc mailing list