[elektro-etc] Villanyrobogó
umnyo
umnyo at freemail.hu
Sun Apr 24 12:11:23 CEST 2016
Nem tudom milyen kategóriában szeretnél építeni, nagymotor, robogó, stb.
Ha robogó kategóriát szeretnél, csak ajánlani tudom a Simson SR50 robogót. Lemezvázas, rengeteg aksi elfér benne, és fillérekért lehet hozzájutni vázakhoz, motor nélküli donorhoz. Az elsőt én is ebből építettem, nagyon jól használható és fillérekből megvan (maga a donor).
Attila
charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta:
>en is epiteni szeretnek . de legkorabban jovore .
>az elso lepes megvenni a donor mocit , jelenleg meg ez is gond - de majd
>meglatom hogy kifogok-e egyet valami szerencses aukcion .
>
>
>bye
>dexter
>
>
>2016. április 22. 16:21 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
>
>> Egyébként az általad berakott használtautós vectrix elég jó áron van, de
>> azért arra lehet készülni, hogy hamarosan akkucsere várható előbb utóbb.
>> Nem bírtam ki, az előbb fel is hívtam.
>>
>> Ha nem fogtam volna bele egy komolyabb építésbe, akkor erre lecsapnék,
>> mert ez az építés jóval többe lesz mint ez készen....
>>
>> Attila
>>
>> umnyo <umnyo at freemail.hu> írta:
>> >
>> >>Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod, ez
>> valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem szeretném,
>> de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez csökkenti az akksik
>> élettartamát - hatótávolságát.
>> >
>> >Nézd erre azt tudom mondani, hogy kell menj vele egy kört. És akkor
>> megtudod hogy a te igényeidnek megfelel-e. Nekem bőven megfelelt
>> (megfelelne) gyári beállításokkal is, de mint ahogy írtam, ezen lehet
>> változtatni - más kárára.
>> >
>> >>Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
>> >>
>> >
>> >Ami nálam volt, ahhoz volt. És ehhez is léteznek mindenféle hackelések.
>> >
>> >>> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az élmény
>> hozzá nincs mese :-).
>> >>
>> >
>> >>2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
>> >
>> >Az a rosszabb verzió, mivel a kisütőáramok korlátosabbak mint egy
>> LiFePo-nál. Én is ilyet alakítottam át Li alapúra.
>> >
>> >>Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
>> >>Ez: <
>> http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342>
>> >>vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis
>> motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
>> >>Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe jut
>> az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
>> >>( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db, de
>> csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a többi
>> le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
>> >
>> >Hát elég hanyagul kezelik őket sok esetben sajna :-(.
>> >
>> >>Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem elég
>> egy új akkupakkra..
>> >>A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg könnyebb
>> a LiFePo?
>> >
>> >Kb 30-40 kg-ot nyertünk vele ha jól rémlik. Illetve kisebb fogyasztást -
>> jobban tölthető kisüthető nagyobb áramok mellett, kisebb a töltési kisütési
>> veszteség a kisebb belső ellenállás miatt. Ami még fontos lehet, hogy
>> megfelelő töltővel gyorsabban is tölthető...
>> >A LiFePo4 aksik energiasűrűsége mostanában úgy 130-140 Wh/kg körül
>> vannak, az NiMH pedig dueván ennek a fele kb. Azaz ugyanannyi naftához
>> kétszer annyi súly tartozik durván első közelítésben. Persze ez függ
>> típustól, cellamérettől, tokozástól.
>> >
>> >
>> >>Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban
>> vannak az akkumulátorok?
>> >>
>> >Van. Szóval lehet ellenőrizni, de egy hét is mire korrekt eredményt
>> kapunk. Ami nálam volt vectrix abban olyan szintű bms nem volt, ami ezt
>> tudta rendesen kontrollálni, de lehet az újabbakban van ilyen funkció.
>> Viszont ez egy hoosszadalmas folyamat. Cellánként töltés kisütés ciklust
>> kell nézni, és így mérhető, hogy mennyit tud tárolni az adott cella. A
>> Vectrix rendszerfesze ráadásul 100V felett van, ezért ez sok cellát vonz
>> >..
>> >>Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes az
>> ár.
>> >
>> >Kérdezz rá a Vectrixhungáriánál is. Tavaly vagy lehet már volt két éve
>> is az, volt nekik aksik nélkül milla alatt, és akkor tuti jó aksid lesz :-)
>> >
>> >>> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol nagyon
>> >>> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások, végsebesség,
>> >>> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
>> >>
>> >>Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
>> >
>> >Ha jól tudom gyári tartozék. Nálam egy régebbi verzió volt, talán 2007
>> vagy 2009-es, de már nem emlékszem....
>> >
>> >Attila
>> >
>> >
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list