[elektro-etc] http://propeller.hu/itthon/3209816-igy-tamad-meg-egy-autos-egy-szabalyosan-kozlekedo

Topybear topybear at gmail.com
Sun Apr 17 21:43:27 CEST 2016


On 2016.04.17. 16:03, lista mail wrote:
> Hát NEM a buszsávban, az a világban se igazán szokás, tudtommal.
>
> A buszt feltartani is értelmetlenség...
>
>

Nagy-Britannia, Svájc, Franciaország, Németország, Ausztrália, Írország, 
Belgium, Ausztria, amiről konkrétan tudok. :)
Hollandia pl. nem, de ott egész más az infrastruktúra, gondolom 
nincsenek rászorulva.
Belvárosi környezetben olyan sűrűn vannak a megállók és annyi a 
megállóban töltött idő, hogy a kerékpáros általában gyorsabb, mint a 
busz. Vagy ha nem akkora a forgalom, akkor simán kikerüli a bringást.

"Esettanulmány (ADFC): Berlinben 1990-ig 40 km-nyi buszsávot 46 
útvonalon megnyitottak a kerékpáros forgalomnak. Az előzések nem okoztak 
jelentős problémát. Busz –kerékpár balesetek nem történtek. A 
kerékpárosok meglepően odafigyelve és lendületesen haladnak. Hosszabb 
szakaszoknál megfelelő szélesség szükséges a sávon belüli előzésre. Ha 
nincs lehetőség előzésre (3,0-3,50 m szélességnél) még akkor is gyorsabb 
ha a busz a kerékpáros tempójával halad, mintha az „álló” kocsisorban 
kellene haladni."

"Egy angol felmérés szerint a buszsávokban kevés a kerékpáros/busz 
találkozások száma. London központjában figyeltek meg a reggeli 
csúcsidőben kamerával két órán keresztül két 100 méter hosszú buszsávot. 
Az eredmények a következők:
Wandsworth: 78 db busz, 70 db kerékpár, 0 akadályoztatás,3 előzés
Elephant & Castle: 186 db busz, 190 db kerékpár, 20 akadályoztatás, 2 
előzés
Összesen 264 busz közül 20 szenvedett időveszteséget, tehát a buszok 7,5 
százaléka. A legforgalmasabb szakaszon, az időveszteség a buszok 11 
százalékát érintette.
Egy edinburgh-i felmérés szerint 86 biciklis/busz találkozás közül 38 
okozott késést a busznak, amelyből 17 esetben 5 másodpercen aluli 
időveszteséget mértek, és a legnagyobb időveszteség 12 másodperc volt."

Nem találta itt fel nálunk senki a spanyolviaszt, működő külföldi 
közlekedési modelleket vettek át. Csak bele kell szokni, meg kell 
tanulni - mint a több sávos körforgalmat. :)

Topy




More information about the Elektro-etc mailing list