[elektro-etc] Vw botrány

potyo potyo.ada at gmail.com
Tue Sep 29 09:28:43 CEST 2015


Az elégetlen szénhidrogén, korom, szénmonoxid (CO), nitrogénoxidok, stb.
mennyisége nem olyan, mint a széndioxid (CO2), hogy az elfogyasztott
üzemanyag mennyiséggel szükségszerűen arányos a keletkezett mennyiségük.
Nitrogénoxidból pl. akkor keletkezik sok, ha magas az égési hőmérséklet,
mint pl. szegény keverék esetén benzinesnél, vagy pedig dízelnél az égéstér
azon pontjainál, ahol szegény a keverék, és nyílván minél nagyobb a
terhelés. Elméletileg lehetséges, hogy ne keletkezzen NOx a motorban, a
gyakorlatban ez nyilván nem teljesíthető, csak csökkenthető a keletkezett
mennyiség, erre szolgál a kipufogógáz-visszavezetés (EGR). Másrészt
szelektív katalitikus redukcióval (SCR, AdBlue) a keletkezett nitrogénoxid
visszalakítható nitrogénre és oxigénre, persze szintén nem 100%
hatásfokkal, de jelentős mértékben. Ugyanezek érvényesek a többi említett
összetevőre is, hogy egyrészt motoron belül csökkenthető a mennyiségük,
majd utókezeléssel szintén, ezért nem százalékban van a mennyiségük
meghatározva, hanem g/km-ben.

2015. szeptember 29. 8:43 Kormos Imre írta, <imre.kormos at gmail.com>:

> De ugye akkor sem fog több NOX-ot kibocsátani egy Győr-Budapest úton
> kibocsátani egy 2l-es VW mint egy 6.7L-es Ford?
> Vagy hova tűnik a 4x annyi elégett nitrogén?
> Látom, még művelődnöm kell..
> KI
>
> ui: Most belenéztem: <
> https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k
> >
> Nem gondoltam volna, hogy a kibocsátási értékek nem %-ban vannak megadva,
> hanem g/km-ben. Ez azt jelenti, hogy egy 500 kg-os Smart-ba sokkal rosszabb
> minőségű motor rakható, mint egy két-tonnás Mercibe?
>
>
>
> >
> > pedig de .
> > az NOx ha egyszerusiteni akarom , akkor leginkabb a literteljesitmeny
> > kovetkezmenye .
> >
> > bye
> > dexter
> >
> >
> > 2015. szeptember 28. 20:29 Imre Kormos írta, <imre.kormos at gmail.com>:
> >
> > > Bocs, hirtelen nem találtam vissza a szálba.
> > > Ezt találtam olvasgatás közben:
> > >
> > > http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/25/uj_orias-pick-up_a_fordtol
> > > /
> > >
> > > Szóval nem tudom, egy 2l-es, 6-8 l/100km-es fogyasztású motor mennyi
> > > no-t /vagy mivel volt a fő probléma/ ereget ki, de nem hiszem, hogy
> > > összemérhető egy 6.7 l-es, 400LE-s szintén turbódizellel.
> > >
> > > Nem mentegetni akarom a vw-t, mert a csalás az csalás. Csak
> > > fennakadtam az adatokon.
> > > Ki
> > >
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list