[elektro-etc] Mai TESLA

lista mail jappofan at gmail.com
Mon Sep 28 01:15:56 CEST 2015


Meglátásom szerint a villany autó nem olyan távoli álom.
2020 körül már jó sok lesz belőle a városi utakon.

Főleg az olyan hibridekből, amik konnektorról elmennek 60-80 km-t.
Azaz a napi helyi rutint ... simán, akár napokig is.

A zasszony pl. napi 25 km átlag körül mozog.
7,5-8,0 liter reggeli dugós átlaggal >> ~27 Ft/km benzin
Ez cirka 200e Ft/év üza költség.
Van napi ~400 Ft parkolási díja >> ~100 eFt/év
Elmarad az olajcsere, kisebb az adó >> ~ 40-50 eFt
Gyorsan összejön évi 300-400 eFt ...
Nincs benne elromló adagoló, turbó, lendkerék se :-)

Heti~ 2 töltés >> 15-20 év akku élettartam.

Ha 10 évet kibír akkor is 3-4 millió-t hoz a konyhára.
Miközben nem koszolja a várost, és nem is zajong!

Az új ára hamarost 5 milla körülre esik...
Nem is drága... igazából 8 milláért se az.

Egy jobban menő cégnek egy TESLA lízingje se nagy érvágás, már most se.
Koszos havi 4-500 eFt ... és zöld és menő és jó autó.
Az olcsóbb TESLA meg pláne elérhető lesz.

A hagyományos márkák konnektoros hibridjei illetve tisztán elektromosai meg
pláne elérhetők.
Már most is sokak számára csak döntés kérdése...








2015. szeptember 27. 23:47 Karoly Kovacs írta, <koka55 at gmx.at>:

> Sajnos ennek a VW botránynak is csak mi, az autókat használók fogjuk
> meginni a levét (és e szempontból mindegy, hogy benzines vagy dízel
> autókról beszélünk).
> Tegnap hosszan volt erről szó az itteni híradóban, s az volt a
> következtetés, hogy az EU politikusok már idén felpörgetik a járművek
> károsanyag kibocsájtás mérésének szigorítását(!).
> Magyarul: ismét csak a vedd meg és dobd el elv fog fokozottan életbe
> lépni, mert majd az autók (ismétlem, e szempontból mindegy, hogy benya vagy
> öngyújtós) életciklusa jelentősen lerövidül, hisz a még szigorúbb
> korlátoknak csak ideig-óráig (pár évig) fognak megfelelni.
> Az pedig, hogy az elektromos autók kérdése fokozottan napirendre kerül,
> csak álom, ábránd, hisz el kell még telnie jó pár évnek (évtizednek), hogy
> annyira elterjedjenek (és összemérhető árban legyenek!), mint a mostani
> autók. Ez engem kevéssé vigasztal (pedig én is nagyon drukkolok a Teslának
> és társainak!), mert én most (és az elkövetkező pár évben) szeretnék olyan
> autót birtokolni, amely kielégíti a minőségi igényeimet (amelyek nem túl
> nagyok): legyen lehetőleg egyszerű, lehetőleg kis fogyasztású, lehetőleg
> megbízható. De ahogy elnézem, e három feltétel egyike sem(!) fog teljesülni
> egy (új gyártású) autóban.
>
> Károly
>
> HWSW_FAMULUS wrote:
>
>>
>> http://m.blog.hu/ri/ritkanlathatotortenelem/image/Napi/128/1919_electric_auto_at_re-charging_station.jpg
>>
>>
>> Így közel 100 év után ... lassan ismét napirendre kerül a téma.
>>
>> Köszönjük VW dízel motorok, a felpörgetést.
>>
>> KJ
>>
>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list