[elektro-etc] "Einstein-i" fejtörő.
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Tue Sep 15 15:11:03 CEST 2015
A Davinci Learning szerintem csúcs. Este felé komolyan érdekes műsorok
mennek. Múltkor volt egy a kukoricáról, nem is tudtam, hogy az a növény
igazából nem is létezett, emberek fejlesztették ki valami bokor-féléből.
Meg hogy van egy amerikai cég, aki már mindenféle műanyag tárgyat elő
tud kukoricából állítani.
Gábor
2015.09.15. 14:48 keltezéssel, elight írta:
> :-)
>
>
> Lehet, ha unom ,
> átváltok az 'ozon'-ról vagy a 'spektrum'-ról...
>
> Üdv István
>
> 2015-09-15 14:44 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>> Attól függ, milyen iskola, te szerencsés voltál.
>>
>> Ha eléggé unalmasan tolja a tanár, és csak a memoriterre mennek rá,
>> nekem az a vég. Ezért utáltam mindig is a történelmet, és most,
>> felnőtt fejjel kezd érdekelni, mert nekem való szinten tárgyalják a
>> gyerekcsatornán :)
>>
>> Gábor
>>
>> 2015.09.15. 14:34 keltezéssel, Arnold Füzesi írta:
>>> en vizsgaidoszakban piszkosul felporogtem, es az elektromagneses
>>> terek tanulasa kozben (egyik rettegett targyunk volt) "szunetben" a
>>> 68000-res motorola szeria pdf-eket meg hasonlo orultsegeket
>>> nezegettem lazitaskepp.
>>> Meg vilagmegvalto terveket szovogettem, mit kene kifejleszteni,
>>> megvalositani stb.
>>> Szoval jo dolog az iskola...de lehet nem egyforman reagal ra mindenki.
>>>
>>> Arnold
>>> Sent from my iPhone
>>>
>>>> On 15 Sep 2015, at 13:53, Acs Gabor <levlista at e8e.eu> wrote:
>>>>
>>>> Akkor az is kérdés, hogy az intelligencia mennyire
>>>> tanulható-fejleszthető.
>>>>
>>>> Ha egy szuper agyi képességekkel született gyereket az őserdőben a
>>>> farkasok nevelnek fel, az nem fogja ezt a feladatot megoldani. Maga
>>>> a probléma megoldás képessége, a problémák felismerése, és a tanult
>>>> megoldási eljárások alkalmazása lehet talán maga az intelligencia.
>>>> Meg persze kell hozzá függetlenség, kicsit lázadás,
>>>> megfigyelőképesség, szellemi nemlustaság.
>>>>
>>>> Nálam az nagyon érdekes volt, hogy az élet úgy hozta, amikor
>>>> megházasodtam, pár évig olyan munkát végeztem, és a család révén
>>>> olyan környezetben voltam, ahol nem kellett sokat gondolkodni.
>>>> Ezután alakult úgy, hogy programoznom kellett, felfrissíteni az
>>>> ismereteimet, és sokat tanulni, és határozottan élveztem, ahogy
>>>> éreztem, hogy változik az élet minden területén a problémákhoz való
>>>> viszonyom. Szóval az észjárásokat meg kell ismerni, és leginkább
>>>> ott dől el szerintem az intelligencia, hogy ezeket a metódusokat
>>>> valaki meg tudja-e érteni, és később máshol felhasználni.
>>>>
>>>> Talán éppen ezért van az, hogy megfigyeltem, a gyerekek iskola
>>>> előtt még élénkek, csillog a szemük, jó fejek, pár év múlva pedig
>>>> nagyon megváltoznak. Az intelligenciát amortizálja a jól bevált
>>>> oktatási rendszerünk. Ami az állam szemszögéből (ha ilyen
>>>> autoriter) egyáltalán nem rossz.
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2015.09.15. 13:33 keltezéssel, Balázs Bámer írta:
>>>>>> Ez alapján könnyen kijön az a 2%, ha arra gondolunk, hogy egy jó
>>>>>> erős
>>>>>> középiskolai bizonyítvány nagyjából megfelel a 125-130 IQ-nak.
>>>>> Ezt nem hiszem. A középsuli 80 %-ban lexikális tudásra megy rá. Ez a
>>>>> lista sokkal inkább hozza ezt a szintet vagy fölötte van, mert ez a
>>>>> tevékenység nem művelhető nélküle.
>>>>>
>>>>> Különben az IQ teszt is érdekes, mert ha gyakorlod a feladatokat,
>>>>> tuti
>>>>> jobb eredményt érsz el később.
>>>>>
>>>>> szia: Balázs
>>>
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list