[elektro-etc] "Einstein-i" fejtörő.
elight
elight at gmail.hu
Tue Sep 15 14:48:48 CEST 2015
:-)
Lehet, ha unom ,
átváltok az 'ozon'-ról vagy a 'spektrum'-ról...
Üdv István
2015-09-15 14:44 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Attól függ, milyen iskola, te szerencsés voltál.
>
> Ha eléggé unalmasan tolja a tanár, és csak a memoriterre mennek rá,
> nekem az a vég. Ezért utáltam mindig is a történelmet, és most,
> felnőtt fejjel kezd érdekelni, mert nekem való szinten tárgyalják a
> gyerekcsatornán :)
>
> Gábor
>
> 2015.09.15. 14:34 keltezéssel, Arnold Füzesi írta:
>> en vizsgaidoszakban piszkosul felporogtem, es az elektromagneses
>> terek tanulasa kozben (egyik rettegett targyunk volt) "szunetben" a
>> 68000-res motorola szeria pdf-eket meg hasonlo orultsegeket
>> nezegettem lazitaskepp.
>> Meg vilagmegvalto terveket szovogettem, mit kene kifejleszteni,
>> megvalositani stb.
>> Szoval jo dolog az iskola...de lehet nem egyforman reagal ra mindenki.
>>
>> Arnold
>> Sent from my iPhone
>>
>>> On 15 Sep 2015, at 13:53, Acs Gabor <levlista at e8e.eu> wrote:
>>>
>>> Akkor az is kérdés, hogy az intelligencia mennyire
>>> tanulható-fejleszthető.
>>>
>>> Ha egy szuper agyi képességekkel született gyereket az őserdőben a
>>> farkasok nevelnek fel, az nem fogja ezt a feladatot megoldani. Maga
>>> a probléma megoldás képessége, a problémák felismerése, és a tanult
>>> megoldási eljárások alkalmazása lehet talán maga az intelligencia.
>>> Meg persze kell hozzá függetlenség, kicsit lázadás,
>>> megfigyelőképesség, szellemi nemlustaság.
>>>
>>> Nálam az nagyon érdekes volt, hogy az élet úgy hozta, amikor
>>> megházasodtam, pár évig olyan munkát végeztem, és a család révén
>>> olyan környezetben voltam, ahol nem kellett sokat gondolkodni.
>>> Ezután alakult úgy, hogy programoznom kellett, felfrissíteni az
>>> ismereteimet, és sokat tanulni, és határozottan élveztem, ahogy
>>> éreztem, hogy változik az élet minden területén a problémákhoz való
>>> viszonyom. Szóval az észjárásokat meg kell ismerni, és leginkább ott
>>> dől el szerintem az intelligencia, hogy ezeket a metódusokat valaki
>>> meg tudja-e érteni, és később máshol felhasználni.
>>>
>>> Talán éppen ezért van az, hogy megfigyeltem, a gyerekek iskola előtt
>>> még élénkek, csillog a szemük, jó fejek, pár év múlva pedig nagyon
>>> megváltoznak. Az intelligenciát amortizálja a jól bevált oktatási
>>> rendszerünk. Ami az állam szemszögéből (ha ilyen autoriter)
>>> egyáltalán nem rossz.
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2015.09.15. 13:33 keltezéssel, Balázs Bámer írta:
>>>>> Ez alapján könnyen kijön az a 2%, ha arra gondolunk, hogy egy jó erős
>>>>> középiskolai bizonyítvány nagyjából megfelel a 125-130 IQ-nak.
>>>> Ezt nem hiszem. A középsuli 80 %-ban lexikális tudásra megy rá. Ez a
>>>> lista sokkal inkább hozza ezt a szintet vagy fölötte van, mert ez a
>>>> tevékenység nem művelhető nélküle.
>>>>
>>>> Különben az IQ teszt is érdekes, mert ha gyakorlod a feladatokat, tuti
>>>> jobb eredményt érsz el később.
>>>>
>>>> szia: Balázs
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list