[elektro-etc] "Einstein-i" fejtörő.
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Tue Sep 15 13:53:32 CEST 2015
Akkor az is kérdés, hogy az intelligencia mennyire tanulható-fejleszthető.
Ha egy szuper agyi képességekkel született gyereket az őserdőben a
farkasok nevelnek fel, az nem fogja ezt a feladatot megoldani. Maga a
probléma megoldás képessége, a problémák felismerése, és a tanult
megoldási eljárások alkalmazása lehet talán maga az intelligencia. Meg
persze kell hozzá függetlenség, kicsit lázadás, megfigyelőképesség,
szellemi nemlustaság.
Nálam az nagyon érdekes volt, hogy az élet úgy hozta, amikor
megházasodtam, pár évig olyan munkát végeztem, és a család révén olyan
környezetben voltam, ahol nem kellett sokat gondolkodni. Ezután alakult
úgy, hogy programoznom kellett, felfrissíteni az ismereteimet, és sokat
tanulni, és határozottan élveztem, ahogy éreztem, hogy változik az élet
minden területén a problémákhoz való viszonyom. Szóval az észjárásokat
meg kell ismerni, és leginkább ott dől el szerintem az intelligencia,
hogy ezeket a metódusokat valaki meg tudja-e érteni, és később máshol
felhasználni.
Talán éppen ezért van az, hogy megfigyeltem, a gyerekek iskola előtt még
élénkek, csillog a szemük, jó fejek, pár év múlva pedig nagyon
megváltoznak. Az intelligenciát amortizálja a jól bevált oktatási
rendszerünk. Ami az állam szemszögéből (ha ilyen autoriter) egyáltalán
nem rossz.
Gábor
2015.09.15. 13:33 keltezéssel, Balázs Bámer írta:
>> Ez alapján könnyen kijön az a 2%, ha arra gondolunk, hogy egy jó erős
>> középiskolai bizonyítvány nagyjából megfelel a 125-130 IQ-nak.
> Ezt nem hiszem. A középsuli 80 %-ban lexikális tudásra megy rá. Ez a
> lista sokkal inkább hozza ezt a szintet vagy fölötte van, mert ez a
> tevékenység nem művelhető nélküle.
>
> Különben az IQ teszt is érdekes, mert ha gyakorlod a feladatokat, tuti
> jobb eredményt érsz el később.
>
> szia: Balázs
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list