[elektro-etc] kerítés

Szondi szondilaszlo at gmail.com
Fri Oct 23 22:06:15 CEST 2015



2015.10.23. 21:01 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>
> Az megvolt, hogy újra repülni fognak a Concorde-ok?

Nem mondod? :)

> Igaz, nem mind, csak állítólag kettő közülük, és nem menetrendszerű 
> forgalomban, hanem pénzes turistáknak.

Akkor ezt inkább kihagyom. :)

> Néhány hetes a hír, pár száz milka dezsőt nyomatnak bele a projektbe. 
> Az egyik gép a kettő közül a Le Bourget-n kiállított két gép egyike.
> Az ott levő mindkét gépben volt alkalmam bámészkodni, az egyik a 
> prototípus volt, abban nincs kiépített utastér, hanem az utastér helye 
> tele van zsúfolva számítógépekkel, amelyekkel tesztelték a masinát. 
> Egyébként rohadt szűk belül a gép. :) De a technikája még ma is lenyűgöző.

Valami eszement pénzt öltek bele a fejlesztésébe anno, a franciák, meg 
az angolok is, ahogy olvastam. Azért 2 mach felett repülni, nem 
gyerekjáték, oda komoly vas kell.
De kétségtelen, hogy máig egy mérnöki és technikai csoda, és egy 
gyönyörű szerkezet.
Gondolom a hajtóműveket darabokra szedik, majd újra összerakják, vagy 
tolnak bele valami "haditechnikát", az egész gépből szinte csak a 
sárkány marad. :) A fejlesztése óta azért történt már némi technikai 
fejlődés, a repüléstechnikában. :)  Ennek ellenére a Concorde erősen 
veszteséges projektek listáján van, nem is fejlesztenek azóta sem 
szuperszónikus utasszállítót. Az újabb (csendes) hajtóművek már nem 
tudják a mach feletti tempót. A hadiipar, meg más kategória. Ott más a 
"motor", meg valójában a gép egy repülő üzemanyag tartály.  :)

Üdv.:
Anonymus



More information about the Elektro-etc mailing list