[elektro-etc] kerítés
Szondi
szondilaszlo at gmail.com
Fri Oct 23 22:06:15 CEST 2015
2015.10.23. 21:01 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>
> Az megvolt, hogy újra repülni fognak a Concorde-ok?
Nem mondod? :)
> Igaz, nem mind, csak állítólag kettő közülük, és nem menetrendszerű
> forgalomban, hanem pénzes turistáknak.
Akkor ezt inkább kihagyom. :)
> Néhány hetes a hír, pár száz milka dezsőt nyomatnak bele a projektbe.
> Az egyik gép a kettő közül a Le Bourget-n kiállított két gép egyike.
> Az ott levő mindkét gépben volt alkalmam bámészkodni, az egyik a
> prototípus volt, abban nincs kiépített utastér, hanem az utastér helye
> tele van zsúfolva számítógépekkel, amelyekkel tesztelték a masinát.
> Egyébként rohadt szűk belül a gép. :) De a technikája még ma is lenyűgöző.
Valami eszement pénzt öltek bele a fejlesztésébe anno, a franciák, meg
az angolok is, ahogy olvastam. Azért 2 mach felett repülni, nem
gyerekjáték, oda komoly vas kell.
De kétségtelen, hogy máig egy mérnöki és technikai csoda, és egy
gyönyörű szerkezet.
Gondolom a hajtóműveket darabokra szedik, majd újra összerakják, vagy
tolnak bele valami "haditechnikát", az egész gépből szinte csak a
sárkány marad. :) A fejlesztése óta azért történt már némi technikai
fejlődés, a repüléstechnikában. :) Ennek ellenére a Concorde erősen
veszteséges projektek listáján van, nem is fejlesztenek azóta sem
szuperszónikus utasszállítót. Az újabb (csendes) hajtóművek már nem
tudják a mach feletti tempót. A hadiipar, meg más kategória. Ott más a
"motor", meg valójában a gép egy repülő üzemanyag tartály. :)
Üdv.:
Anonymus
More information about the Elektro-etc
mailing list