[elektro-etc] Mai TESLA
lista mail
jappofan at gmail.com
Fri Oct 16 12:30:37 CEST 2015
Biztos, hogy
az akku+villanymotor+apróságok mint hajtás egység nehezebb,
mint a benzin/dízelmotor+váltó+hűtők+benzintank+benzin ?
Mondjuk legyen szó egy szokvány 120 LE-s átlag autóról és 600 km hatótávról.
A 600 km az ~65-70 kWh elég jó biztonsággal.
Mivel a TESLA akku pack ~ 141,6 Wh/kg energia sűrűségű
Így cirka 450 kg akkupack súly adódik
(persze a nissan leaf ehehz képest vacak 81,7 Wh/kg adata alapján más jönne
ki)
A TESLA motor+inverter súlya a 310 kW-hoz >> 159 kg.
Az átlag autóhoz ennek alighanem keveseb mint a fele súly is elég lenne >>
~60-70 kg
(pláne, ha a réz helyett a csak picivel rosszabb alu tekercselés
készül(ne)...)
----
Vagyis a hajtás egy totál normális, ~600 km-t tudó, de csak átlagos autóra:
~500 kg
Mennyi lehet egy 120 LE-s motor súlya?
A váltóé?
A benzin+hűtés+akku+katalizátor+kipuff?
Saccra nem sokkal lehet kevesebb mint az 500 kg.
Vagy tán lesz is annyi mire minden vonzatot összeszámolunk.
2015. október 16. 11:34 Szondi írta, <szondilaszlo at gmail.com>:
>
>
> 2015.10.15. 23:37 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>
>> Tudnak valamit ezek a gyerekek ott a Teslánál. :)
>>
>>
>> Tudom, nem ilyen egyszerű a dolog, valahogy mégis ez látszik, hogy a
>> friss agyak secc perc alatt összedobták a világ egyik legjobb autóját,
>> miközben a nagy gyárak sok év óta csak kérődznek a témán.
>>
>
> Mert a nagyoknak a 100 év benzines (dizel) tapasztalat a kiindulópont.
> Tesláék meg kidobtak mindent az autóból, csak azt hagyták meg, ami egy
> autóhoz feltétlen kell.:)
> Aztán ennek az alapnak csináltak egy tök más környezeti koncepciót. A baj
> inkább az, hogy a fizika nekik is fizika, és csak azon belül tudnak
> optimalizálni. Mivel az autójukban a legdrágább, meg a legsúlyosabb elem az
> akkupakk, ez jócskán behatárolja a lehetőségeiket. A többiek, meg az Otto
> motort fejlesztgetik, több-kevesebb sikerrel, úgy, hogy milliós tételben
> gyártható legyen. A tisztán villanyos autó meg vagy böszme súlyú, (és árú)
> vagy kis hatótávú. Még a két görbe találkozása, nagyon nem alakult ki,
> ebben inkább a két végletben gondolkoznak a gyártók. Valójában a hibridek
> is ennek az agyalásnak gyümölcsei.
> Pedig ha valaki gondolna egy nagyot, és csinálna egy 4-500 kg-os autót,
> 200-250-es hatótávval, az az autósok kétharmadának bőven elég lenne.
> Ráadásul, ha az árát belőnék a kisautók alá, hát lenne dolguk rendesen.
> Vagy a fene tudja. :) A piac átalakítása, nagyon nem egyszerű dolog.
>
> Üdv.:
> Anonymus
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list