[elektro-etc] Mai fidesz+ az autózásban

lista mail jappofan at gmail.com
Wed Oct 14 20:04:11 CEST 2015


Szóval, valójában csak 0,4 kWh használható energia az a katalógusban 1,2
kWh pack...

Nyilván nem volt elsődleges tervezési cél a tisztán elektromos hajtású
üzemmód.
Inkább az élettartam.



2015-10-14 19:34 GMT+02:00 Kaczmarek Edvard <edk-elektro at babakezek.hu>:

>
> Jappofannak vissza lehet venni az arcból és kicsit gyakorolni a mérnöki
> gondolkodást, amit annyiszor számonkér másokon.
>
>
> Plugin: a lithium-ion battery pack that stores 4.4 kWh. Toyota estimates
> that the all-electric range varies between 10 to 15 miles (16 to 24 km) on
> a full charge
>
> Sima: 1.310kWh NiMH battery, 2 km hatótáv.
>
> A fajlagos fogyasztás valóban háromszoros, de a NiMH akku esetén ,,the
> computer controlled charge controller and battery management computer
> systems keep this battery between 38% and 82% state of charge, with a
> tendency to keep the average state of charge around 60%. By shallow cycling
> the battery only a small portion of its net available energy storage
> capacity is available for use (approximately 400Wh) by the hybrid drive
> system, but the shallow computer controlled cycling dramatically improves
> the cycle life, thermal management control, and net long term calendar life
> of the battery.''
>
> Nyilván a Li-akkut tágabb határok között lehet kihasználni.
>
> Ed
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list