[elektro-etc] Mai fidesz+ az autózásban
Szondi
szondilaszlo at gmail.com
Wed Oct 14 19:05:16 CEST 2015
2015.10.14. 17:06 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
> Láttál már gyorstöltő állomást?
> Amikor írtam a Tesla tesztemről, ott volt a fotó is, amikor töltöttem
> az autót. Hát az bizony nem "kettőhúszas konnektor". :) Ha jól
> emlékszem (meg kellene nézni az írásomban), 380A-rel töltött. A
> töltőállomás kasznijában pedig ezerrel mentek a ventillátorok, ha
> odaállt az ember, majd' elfújta a szél.
> Szóval ez nem 1000 Eurós beruházás szerintem.
Ráadásul nem csak a töltő kütyüt kell megvenni, van azért infrastruktúra
is mögötte. 70-80kWó-t kell betolni 1-2 óra alatt, (Tesla igény) oda
azért hálózat is kell. Normál töltés eltart másfél órát, tehát egy nap
eléggé korlátos mennyiségű járgány tölthető fel, és ha már, egyidejűleg
többre is van igény, már nem teszkós hosszabbító a megoldás. :)
Alapból, áruházak parkolói, parkolóházak az ideális helyek, ott pedig
jócskán kell beruházni a durva áramigény miatt. Ez azért összetettebb
dolog, mit, hogy kitalálom, megveszem a hozzávalókat, leteszem a cuccot,
és már kaszírozhatok is. Nyilván, néhány db nem gond, de nagyobb
mennyiség már nagyon nem tűnik egyszerűnek
> Abban talán igazad van, hogy a mezei 400V, három fázis kialakítása
> töltőállomássá nem egy nagy vaszisztdasz,
Ez inkább otthoni töltésre alkalmas.
> de erős a gyanúm, hogy a villanyos kocsik elterjedésével nem ilyenekre
> lesz igény, hanem nagyáramú gyorstöltő helyekre.
És sokra, mert a benya bemegy pár perc alatt, ráadásul tartályból, a
villany meg picit bonyolultabb úton kerül a járgányba.
Azt pedig már nem is merem említeni, ha tömegesen terjed a villanyautó,
üzemeltetése alig-alig lesz olcsóbb (20-30 %-nál nem több) benyás
társainál. (az állam szarrá fogja adóztatni, nehogy valaki jól járjon)
Üdv.:
Anonymus
More information about the Elektro-etc
mailing list