[elektro-etc] Munkaerő piac
Pataki István
pataki.istvan at freemail.hu
Mon Oct 12 10:44:18 CEST 2015
Nem beszéltem arról, hogy hány képzés (ez a felosztás ráadásul elég
önkényes, hogy mi tartozik bele egy körbe, s mi nem), de amikor a közös
zseb ennyire kiemelt szempont, az megmutatja azt a nagyon is rövidtávú
és szűklátókörű szemléletet, hogy már rövidtávon (lehetőleg azonnal)
pénzt akar látni belőle a közösség, és ezt természetesen a
finanszírozott tanulmányokhoz kapcsolódó munkavégzés során. Ez termeli
ki a modern kor rabszolgáit, akiknek egy _látszólagos_ racionalitás okán
az éppen aktuális tervhivatal személyre szabottan, társadalmi helyzettel
meghatározottan konkrétan kijelöli az életútját, hogy mit _kell_ éppen
tanulnia. Az nem számít, hogy a tanulás is munka, és egy átlagember
mindenképpen maga is áldozatokat hoz a tanulása érdekében, a "közösség"
csak a zsebét nézegeti, (azért az idézőjel, mert valójában az aktuális
kormány, ami többnyire csak nagy engedményekkel azonosítható a
közösséggel,) azt a zsebét, amibe az igencsak önkényesen megszabott
oktatási büdzsét rakta. Az nem számít, hogy egy tanult ember később
újabb dolgokat is könnyebben tud megtanulni, és hogy a tanultság miatt
bekövetkező életminőség javulás minden tevékenységében, egészségi és
társadalmi közösségi állapotában is pozitív hatású.
pi
----- Original Message -----
From: "lista mail" <jappofan at gmail.com>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Monday, October 12, 2015 2:38 AM
Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
[...]
Annyi korlátot érdemes húzni, hogy a KÖZÖS zsebből EGY képzés a max.
Lehetőleg a normál idő alatt letudva...
A többi varia és örömködés már magán illetve munkaerő piaci ügy.
2015. október 12. 1:01 Pataki István írta, <pataki.istvan at freemail.hu>:
> Én meg azt tartom együgyű felfogásnak, hogy mindenkinek csak annyit
> kell
> tudnia, amennyi a munkájához szükséges. Ez a szemlélet az, ami
> biztosan
> rögzíti a társadalom többsége számára a rabszolga szintet. Mert a
> tanulás nemcsak a konkrét kereső tevékenység elvégzéséhez szükséges
> ismeretek megszerzését jelenti. Sőt, a szűk munkán kívüli ismeretek
> tudják az életminőséget igazán javítani. És nincsen abban semmi
> kivetni
> való (nem szabadna lennie), ha valaki valamilyen egyetemi diplomával
> alacsonyabb képesítéssel is elvégezhető munkát végez. Ne írjuk már elő
> egy utcaseprőnek sem, hogy ne tanuljon filozófiát vagy
> művészettörténetet, csak azért mert anélkül is jól végzi a munkáját!
>
> pi
>
>
> ----- Original Message ----- From: "uprogc ." <uprogc at gmail.com>
> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> Sent: Sunday, October 11, 2015 11:17 AM
> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>
>
> Szia,
>
> Igen, ez igy van.
> De ki fog kezdeni mit es hogyan az oktatassal ?
> Ez a mindenki vegezzen egyetemet dolog egy oriasi marhasag, sot a
> kozepiskola-mindenkinek is.
>
> Az egyetem elott is igy gondoltam, ott csak meggyozodtem minderrol.
> Ha a vegzettek 20-25%-at valamilyen hasznos munkara lehet fogni, az
> mar
> jo
> eredmney ! Mondjuk egyetemtol is fugg.
> De nem is itt van a problema, hanem a megvezetessel. A diaknak nincs
> szava,
> a szulo dont legtobbszor (szerencsere az en esetemben nem igy lett) es
> a
> szulo meg van vezetve, hogy tanitani kell ha van esze, tehetsege es
> foleg
> akarata / kivancsisaga hozza, ha nincs, mert ugy lesz valami belole.
> Idokozonkent az oktatast at kellene szervezni aszerint hogy mire van
> igeny.
>
> Az is egyugyu felfogas hogy mindenki beszeljen angolul. Miert ? Nem
> eleg
> ha
> megerti a szakirodalmat angolul es tudja hasznalni?
> A semmire sem kepes management mar odaig jutott hogy szinte az osszes
> allashirdetesnel ott van hogy : targyalokepes angolnyelv tudas.
> Most tolmacs kell, sofor, vagy mernok ?
> Nem eleg ha egy csoporban egy-ketto ( csoportvezeto, projekt manager,
> vagy
> mittomen kicsoda) tud angolul es elintezi a kommunikaciot kifele ?
>
>
>
> 2015-10-11 11:56 GMT+03:00 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
>
> uprogc, you wrote:
>> u> Ezert erdemes volt hany evet is befektetni a tanulasba ?
>> u> Szulo mennyi penzt ?
>> u> Tanulo mennyi energiat, idot ?
>>
>> Valamit kezdeni kellene az oktatással.
>> Bemegyünk a boltba, senki nem gondolja, hogy ingyen lesz a kenyér.
>> Veszünk angolórát, nem ingyen lesz.
>> Az oktatás sincs ingyen, csak a társadalom úgy gondolja, hogy
>> befektet
>> az emberek képzésébe, és milyen jól fog az majd jövedelmezni, lesz a
>> társadalomnak pedagógusa, mérnöke stb.
>> Az se jó, ha csak a gazdagabbak tudják taníttatni a gyerekeiket, de
>> az
>> se, hogy közpénzen képzünk olyanokat, akik aztán nem abban a
>> szakmában
>> fognak dolgozni, netán elhúznak külföldre.
>>
>> Üdv.: gyapo
>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list