[elektro-etc] Ezt vajon hogyan csinálták?
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Nov 25 15:00:53 CET 2015
igen , latszik is hogy azt hasznal - viszont az is jol latszott hogy a
raketa csucsan is voltak ablakok amik a landolashoz nyitva voltak -
szerintem azt is hasznalhatja egyensulyozashoz - valamilyen fuvokaval vagy
a primer hajtoanyag turbinakon keletkezo kis gazsugarat hasznalva az
egyensulyozashoz .
ami nekem meglepo volt az ket dolog : a , nem hasznalt autorotaciot a
fekezeshez , pedig az konnyu es olcso lenne
b, nem hasznalta a hajtoanyag megforgatasat stabilizalashoz - holott ezek
alapjan itt a pogo-bot effektus kockazata sokkal magasabbnak tunik ahogy
reszint vektor reszint toloero modulacioval landol .
nyilvan nagyon okos emberek dolgoznak ott es ezeket okkal hagytak ki.
nekem egyebkent meg mindig a space-x tetszik : ha valami gebasz van ,
oteven meterrel melle vezeti es az uszaly mellett csobban - tobb a
biztonsagi ratartas .
bye
dexter
2015. november 25. 12:27 Topybear írta, <topybear at gmail.com>:
> On 2015.11.25. 6:14, Karoly Kovacs wrote:
>
>>
>> http://index.hu/tudomany/2015/11/24/elkepeszto_landolassal_ert_foldet_a_blue_origin_raketaja/
>>
>>
>> Amennyire én tudom, a felszállás elején is súlyos problémát okoz ezeknek
>> a hosszú rakétáknak a stabilizálása, hát még leszálláskor.
>>
>> Károly
>>
>>
> Gondolom tolóerővektor-eltérítéssel. Mostanra ez már egy elég jól belőtt
> technika, jó matematikus módjára innentől a probléma megegyezik az
> egyensúlyozó rollerekével :)
>
> Topy
>
> PS: Érdekesség, hogy az első tolóerővektor-eltérítéses kormányzású rakéta
> a német V2 volt.
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list