[elektro-etc] Fizika - példa

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Nov 10 18:47:43 CET 2015


Indulj ki abbol hogy egyensulyban kell legyen. A kocsi dol, deformalodik,
lapul a gumi, no a felulet, azonos nyomas eseten az ero. Ha nem
deformalodik, akkor csak a nyomas kell nojjon. Nem tiszta egyik sem, mertvs
gumi szerkezet es a nyomastartomany kerdese, de mindketto fennall minden
esetben eltero aranyban.
Szemleletes pelda: fujja a matracot ugy hogy mellette all vagy rajta
fekszik.

Bye
Dexter
On Nov 10, 2015 3:12 PM, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:

> Adott egy autó. Ha vízszintesen áll és a négy kerekében egyforma
> nyomást csinálok, az egy jól definiált, könnyen megérthető állapot.
>
> Ezek után megdöntöm valamerre az autót. Ettől megváltozik a
> súlyeloszlás, lesz kerék, amire több, lesz, amire kevesebb súly esik.
> A több súly alatt, ha jól gondolom, növekednie kellene az adott
> kerékben a nyomásnak. A kérdés az, hogy egy ma átlagos, 1-1,5 t-s autó
> esetében napi szinten előfordulő, mondjuk pár fokos dőlés (járdaszélre
> felállás) esetében milyen mértékű lehet ez a nyomásnövekedés szintén
> átlagos, 2-2,5 baros keréknyomás esetén? Vagy mondjuk mennyivel
> csökkenhet a nyomás attól, ha emelőre teszem az autót és a kerék a
> levegőben lóg?
>
> A másik, hogy milyen szemléletes példával lehetne ezt elmagyarázni
> valakinek, aki ugyan egyáltalán nem hülye, megvan a magához való esze,
> de nem mérnök, és emiatt nem is egészen olyan a természettudományos
> szemlélete, "első ránézésre" nem nyilvánvalóak számára ezek a dolgok?
>
> Best regards,
> Andy
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list