[elektro-etc] Fizika - példa
Imre Kormos
imre.kormos at gmail.com
Tue Nov 10 15:35:28 CET 2015
Leszerelt keréken sem nagyon lehet észrevenni a nyomáskülönbséget. A gumis
is általában a centírozógépen állít guminyomást.
Ki
2015.11.10. 15:12 ezt írta ("Xorn" <toth.endre at gmail.com>):
>
> Adott egy autó. Ha vízszintesen áll és a négy kerekében egyforma
> nyomást csinálok, az egy jól definiált, könnyen megérthető állapot.
>
> Ezek után megdöntöm valamerre az autót. Ettől megváltozik a
> súlyeloszlás, lesz kerék, amire több, lesz, amire kevesebb súly esik.
> A több súly alatt, ha jól gondolom, növekednie kellene az adott
> kerékben a nyomásnak. A kérdés az, hogy egy ma átlagos, 1-1,5 t-s autó
> esetében napi szinten előfordulő, mondjuk pár fokos dőlés (járdaszélre
> felállás) esetében milyen mértékű lehet ez a nyomásnövekedés szintén
> átlagos, 2-2,5 baros keréknyomás esetén? Vagy mondjuk mennyivel
> csökkenhet a nyomás attól, ha emelőre teszem az autót és a kerék a
> levegőben lóg?
>
> A másik, hogy milyen szemléletes példával lehetne ezt elmagyarázni
> valakinek, aki ugyan egyáltalán nem hülye, megvan a magához való esze,
> de nem mérnök, és emiatt nem is egészen olyan a természettudományos
> szemlélete, "első ránézésre" nem nyilvánvalóak számára ezek a dolgok?
>
> Best regards,
> Andy
>
More information about the Elektro-etc
mailing list