[elektro-etc] Mostantól rettegjen a 10%
lista mail
jappofan at gmail.com
Sat Mar 28 12:16:29 CET 2015
Saccoljunk ....
Nekem a motorfék 6.-ban (ahol a leggyengébb)
250 méteren lassít 130>>90 között a pálya lehajtón
Azaz ~12 m/sec-et.
Ez pont annyi, mint a 90>>50 lassulás.
A minimális láthatóság távolság igény, enyhe fékkel.
(90-50)/3,6=~12 m/s csökkenés kell.
Enyhe lassulással, mondjuk 1,0 m/sec2 >> 12 sec
Ami 1/2*12*12= 72 méter út
Avagy azokat a lakter kezdete táblákat lehet szidni, amik nem láthatók
70-80 méter távolságból.
Ezekből igen kevés van/lehet... ha van egyáltalán!
Illetve OLYAN helyen ép ésszel vezetve nem mész 90-el >> mert nem látod be
a saját féktávod!!!
Hisz a VÉSZFÉKES féktávod is már 70 méter körül alakul.
Kisebb fokozatban pedig a lassulás is nagyobb.
Ergo, aki a 90>>50 lassulást nem oldja meg motorfékkel vagy igen enyhe
fékkel az
- nem figyelt!!! és vagy
- abszolút/relatív gyorshajtott
Azaz jogos a büntije.
2015. március 27. 18:34 gyapo írta, <gyapo at freemail.hu>:
> Karoly, you wrote:
> KK> Mifelénk számos településnél az a módi, hogy előtte valamennyivel (nem
> KK> sokkal) 70-es tábla van. Ez általában elegendő, hogy az ember ne
> KK> kényszerüljön durva fékezésre, 100-ról 50-re.
>
> Jobb mint a semmi, de nem az igazi, mert így is belefutok a
> szabálytalanságba. Előjelző tábla kellene, ami semmiben nem korlátoz,
> csak informál.
> Vagy megengedni, hogy a tábla után következő x száz m-en még ne
> legyen érvényes az 50-es korlát. De ekkor is kellene plusz egy tábla,
> ami a megengedés végét jelezné, akkor már jobb az előjelzés.
>
> Üdv.: gyapo
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list