[elektro-etc] utangyartott bowden autoba

Kis János kisja72 at gmail.com
Sun Mar 22 09:11:47 CET 2015


Szia!
Bocs, hogy belevau, de az a bowden meg van csavarva is... Így a kanyarban
nem nyúlik, csak egymáson elmozdulnak  az elemi szálak.
Nem lehet, hogy a csavarások  száma az eredetinél több,míg az
utángyártottnál kevesebb?

Üdv Kis János
2015.03.21. 23:00 ezt írta ("jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>):

> Balázs Bámer wrote:
>
>  azért, ha küldenél 2 adatot (kanyar legkisebb görbületi sugara, meg
>>> az
>>>
>>
>> 5 mm, 0,3 mm. Ezen a sugáron 20 fokot kanyarodik. Anyagminőséget nem
>> ismerem.
>>
>
> Ez szinte lehetetlen. Felteszem, hogy a bowden külső köpenyének a belső
> sugara ennyi, de ez is elég gáz.
>
> Szóval, ha a 0,3mm-es szál lenne ennyire meghajlítva, ami acélból lenne,
> akkor a külső része 3%-kal kellene, hogy megnyúljon, a belső meg hogy
> összemenjen. Ehhez, ha rugalmasan lenne rá képes, akkor több, mint
> 600kp/mm2 feszkó ébredne. Vagyis tutira megfolyik rendszeresen.
>
> De vegyük úgy, hogy csak 10mm a sugár. Akkor is több, mint 300kp/mm2 lenne
> az igénybevétel, amit a legjobb rugóacélok se bírnak.
>
> Engedmény: ha felteszem immár a 10mm-es sugárnál, hogy egyszer
> deformálódott, és utána rugalmasan változik, vagyis amikor egyenes, akkor a
> huzal külső szála rugalmasan maxra van összenyomódva, amikor meg kanyarban
> van, akkor rugalmasan kinyújtva, akkor is több, mint 150kp/mm2 a feszkó,
> még mindig több, mint amit egy jó rugóacél kibír periódikusan.
>
> A szeleprugóknál kb 60kp/mm2 fordul elő, aminél ők ugye marha gyakran
> vannak nyomkurászva, és ekkor nem törnek el. Vagyis a gyárinál is valahogy
> meg kéne oldani, hogy ez a görbületi sugár a bowden szálaira nézve érje el
> legalább 20mm-t, különben az is el fog törni.
>
> (Ott valami hiba van szerintem. Épeszű tervező nem csinál ilyet, hogy
> ilyen kanyart kelljen a bowdennek elviselnie.)
>
> hjozsi
>


More information about the Elektro-etc mailing list