[elektro-etc] utangyartott bowden autoba
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Mar 21 22:59:42 CET 2015
Balázs Bámer wrote:
>> azért, ha küldenél 2 adatot (kanyar legkisebb görbületi sugara, meg
>> az
>
> 5 mm, 0,3 mm. Ezen a sugáron 20 fokot kanyarodik. Anyagminőséget nem
> ismerem.
Ez szinte lehetetlen. Felteszem, hogy a bowden külső köpenyének a belső sugara
ennyi, de ez is elég gáz.
Szóval, ha a 0,3mm-es szál lenne ennyire meghajlítva, ami acélból lenne, akkor a
külső része 3%-kal kellene, hogy megnyúljon, a belső meg hogy összemenjen.
Ehhez, ha rugalmasan lenne rá képes, akkor több, mint 600kp/mm2 feszkó ébredne.
Vagyis tutira megfolyik rendszeresen.
De vegyük úgy, hogy csak 10mm a sugár. Akkor is több, mint 300kp/mm2 lenne az
igénybevétel, amit a legjobb rugóacélok se bírnak.
Engedmény: ha felteszem immár a 10mm-es sugárnál, hogy egyszer deformálódott, és
utána rugalmasan változik, vagyis amikor egyenes, akkor a huzal külső szála
rugalmasan maxra van összenyomódva, amikor meg kanyarban van, akkor rugalmasan
kinyújtva, akkor is több, mint 150kp/mm2 a feszkó, még mindig több, mint amit
egy jó rugóacél kibír periódikusan.
A szeleprugóknál kb 60kp/mm2 fordul elő, aminél ők ugye marha gyakran vannak
nyomkurászva, és ekkor nem törnek el. Vagyis a gyárinál is valahogy meg kéne
oldani, hogy ez a görbületi sugár a bowden szálaira nézve érje el legalább
20mm-t, különben az is el fog törni.
(Ott valami hiba van szerintem. Épeszű tervező nem csinál ilyet, hogy ilyen
kanyart kelljen a bowdennek elviselnie.)
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list