[elektro-etc] Főutca

lista mail jappofan at gmail.com
Thu Mar 12 00:28:39 CET 2015


" az aszfalt alatti betonréteg valami állat silány betonból készült."

sovány beton a neve

Ezt kell rakni a teherautó járta térkő alá is.
Sőt a szgk. alá is, ha nagyobb (> 8-10 km/h) sebességre kell számítani
és/vagy fékezésre/gyorsításra, kanyarodásra.

Tgk alá a minimum a 8 cm vastag térkő ÉS!!! olyan mintában kell rakni, ami
a gyakori menetiránya nézve FERDE mintát és kötést is ad.
Szgk alá a minimum a 6 cm térkő és ez is minimum kötést adó mintával, még
jobb, ha itt se esik a menet irányba (ferde) a minta.
Bónusz: a ferde-kötéses minta nem csak erősebb, de csendesebb gördülést is
ad...

Ezek a szakmai alapok amit, ha a design és a
dolgozgatunk-jóazúgy-ígyszoktuk felül ír az szakmai >> elkúrás.

Mint a szóban forgó autó járta közterületnél is, pl. a 2. képen.
A seggét kéne szétrúgni a tervezőnek... se alépítmény, se odavaló mintázat.

A régi kockakövet se a szépsége miatt rakták ám olyan szép mintásra !



2015. március 11. 23:41 jhidvegi írta, <jhidvegi at gmail.com>:

> talajsüllyedés - tapasztalat:
>
> Nem túl rég ki kellett ásni a kerticsap leeresztőjének a hibája miatt a
> vízcső árkát.
>
> A visszatemetésnél úgy csináltam, ahogy beton csömöszölést szokás kézzel:
> fogtam egy tetőlécet, és azzal addig szurkáltam a visszalapátolt földet
> rétegenként, amíg úgy nem éreztem, hogy már felkeményedett a talaj a
> szúrásoknál.
>
> Legnagyobb meglepetésemre kevésnek adódott a kiásott föld. Szóval még
> máshonnan kellett oda kapirgálni, hogy szintbe tudjon jönni.
>
> Láttam már mély árkok betemetésénél, hogy járnak el. Az eredmény hasonló.
> Régegenként tömörítik. Nem is süllyedt meg az út később!
>
> Más érdekes trükkök is vannak. Pl egy kisebb utcában azt láttam, hogy az
> aszfalt alatti betonréteg valami állat silány betonból készült. Meg is
> kérdeztem egy melóst, hogy ez most hogy? Arra akartam kilyukadni, hogy
> miért lopták ki a cementett, mert ez szinte csak sóder.
>
> Akkor derült ki, hogy ez kell ide. A jófajta egybe beton az szét fog
> repedni, és az aszfalton meg fognak jelenni a repedések folytatásai fent.
>
> Ez viszont, ha nem tapossák össze még megkötés előtt, akkor lehet, hogy
> úgy nem lesz egybe, mint egy rendes beton, hanem millió kis repedés,
> anyag-helyezkedés lesz benne, de az aszfalt által közvetített terhet el
> tudja viselni teherautó esetén is, és az aszfalt nem fog szétrepedezni. Ez
> több évvel ezelőtt volt, azóta láttam is az aszfaltot, és tényleg nem
> repedezett szét.
>
> Szóval ez is egy szakma, és meg lehet jól csinálni bármit. Főleg, ha
> szinte számolatlanul megy rá a zsé.
>
> A képeken látható szétrohadt végű padfélék rossz állapotát nem lehet a
> használókra kenni. Ha valamit nem kezelnek le szakszerűen, vagy eleve xar
> anyagból csinálják, akkor persze, hogy ilyen lesz. Nem indokolható
> semmivel, hogy ilyen rövid idő alatt úgy nézzen ki, mintha már 20 éve lenne
> ott.
>
> hjozsi
>


More information about the Elektro-etc mailing list