[elektro-etc] Autós inverter
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Mar 3 17:57:25 CET 2015
Ökrös Miklós wrote:
> Szerintem menni fog.
> Amire viszont kíváncsi lennék, hogy mit szól a gyújtásszögvezérlés az
> inverter "módosított színusz" kimenetéhez.
Végülis nagy baj nem lehet belőle. A négyszögjelnek is van nullaátmenete,
valószínű, hogy képes ehhez igazodni. Az meg szinte mindegy, hogy színuszra vagy
négyszögre kapcsol a triak, a lényeg, hogy a kapcsolás után mennyi ideig fog az
áram folyni. Mivel a cucc induktív, az áram egy félperióduson belül kb
kiintegrálja a feszt, szóval a kis félperiódusnyi áramdarabka a bekapcsolás
utáni fesz-idő területtel lesz valami összefüggésben. Nullára úgy se tekerhető
le, és ha mégis jó lassúra is vehető, lehet, hogy az elején nem fog begyújtani,
ha nem teljes kitöltésű a négyszög. Ez lehet, hogy bezavar, mert kb 50%
kitöltésű négyszög ad effektív értékben 230V-ot. Tehát a triaknak valahol a
nullaátmenettől számított 2,5...7,5 ms-os tartományban kell gyújtójelet kapnia,
se előtte, se utána nem tud begyújtani. Vagyis a teljes fordulatszám sem lesz
elérhető.
Majdnem biztosra veszem, hogy nem a középértékre hajtanak (207V), ahhoz közel
64% kitöltés tartozik, de attól az izzók kiégnek. (kb 260V eff.) Ha meg lépcsős
közelítésű, az lehet, hogy minden szempontból jó.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list