[elektro-etc] Autós inverter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Mar 3 17:57:25 CET 2015


Ökrös Miklós wrote:
> Szerintem menni fog.
> Amire viszont kíváncsi lennék, hogy mit szól a gyújtásszögvezérlés az
> inverter "módosított színusz" kimenetéhez.

Végülis nagy baj nem lehet belőle. A négyszögjelnek is van nullaátmenete, 
valószínű, hogy képes ehhez igazodni. Az meg szinte mindegy, hogy színuszra vagy 
négyszögre kapcsol a triak, a lényeg, hogy a kapcsolás után mennyi ideig fog az 
áram folyni. Mivel a cucc induktív, az áram egy félperióduson belül kb 
kiintegrálja a feszt, szóval a kis félperiódusnyi áramdarabka a bekapcsolás 
utáni fesz-idő területtel lesz valami összefüggésben. Nullára úgy se tekerhető 
le, és ha mégis jó lassúra is vehető, lehet, hogy az elején nem fog begyújtani, 
ha nem teljes kitöltésű a négyszög. Ez lehet, hogy bezavar, mert kb 50% 
kitöltésű négyszög ad effektív értékben 230V-ot. Tehát a triaknak valahol a 
nullaátmenettől számított 2,5...7,5 ms-os tartományban kell gyújtójelet kapnia, 
se előtte, se utána nem tud begyújtani. Vagyis a teljes fordulatszám sem lesz 
elérhető.

Majdnem biztosra veszem, hogy nem a középértékre hajtanak (207V), ahhoz közel 
64% kitöltés tartozik, de attól az izzók kiégnek. (kb 260V eff.) Ha meg lépcsős 
közelítésű, az lehet, hogy minden szempontból jó.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list