[elektro-etc] motorom_6h_csillag_elösürités
joe-
jozsig at gmail.com
Sun Jul 26 02:15:01 CEST 2015
Ezt egyszer korábban igértem, felületes képek is voltak rola, most
ismét elökerült, ezek kicsit jobb felvételek.
http://kepfeltoltes.hu/view/150724/6h_cs_b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150724/6h_cs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az összébb rakott képen, az elösüritö rész látszik.
A paláston a kipuffogás két likja, ilyen, de vékonyabb lukon kapná
az üzemanyagot is.
A hátso rész kis pupján lenne az elosztohoz a bevezetés
A bontott képen, a forgo hengerek látszodnak, rajta az elosztoba kinyulo
"gyertya"-végek.
A középsö rész a zárofedél, amire a gyujtásegység lenne szerelve.
Kétütemü motorként müködne, a motorhengerek (kupuk) és a másik oldali,
süritést végzö, kis-forgorész közötti fal, a forgorészek közötti
lukjain végeznék a szelepek funkcioját. (Szivás, áttöltés, benzin
betöltés, kipuffogás)
A két forgoszész közös tengelyén, higanyba merülve végezné munkáját.
A higany a forgási sebességnek megfelelöen a paláston szétterülve,
igen nagy centrifugális erövel rendelkezne. Ide merülnének bele a
a hengerek, amiknek tengelye nem esne egybe, a forgo higany palástjára
meröleges vonallal. (hajtokar, és lökethossz)
A higany a motorbol kihozva akár automata váltot is müködtethetne.
Már másképpen csinálnám:
A higanyt valoszinü nem lehetne mással helyettesiteni, akkor viszont
zárt rendszer kellene.
Oxigén, hidrogén-keverék lenne az üzemanyag, ebböl viszont viz lenne.
Nem lenne gyujtorendszer, valami kevés, öngyullado anyag is kellene,
ami a kupos henger csucsában, a nagy sebességgel belecsapodo higanytol
berobbanna, magával vonva a durranogázt is. Ez a kicsi hengercsucs akár
elöégetö kamra is lehetne, ami stabilizálná, a keverék égési sebességét.
A motor kopogásvizsgálatával lehetne pontositani a szükséges
higanymennyiséget, és a durranogáz arányával, annak égési sebességét.
Ezek a kupos hengerek, meglehetösen nagy igénybevételt jelentenek,
lehetne a hengerszámot növelni, igy mint kommutátoros villanymotornál,
folyamatossá válna a müködés.Ha a hengerek szinte együtt müködnének
a hengerfal szomszédos oldalait, csak a különbségi nyomás terhelné.
Ha a motor sok hengere miatt az égés folyamatossá válna, repülögépek,
sugárhajtomüve-szerü lehetne a müködés. (az égés, körbe-körbe szaladna)
Talán a "Stuka" zuhanobombázonál alkalmaztak valami idözitöszerkezetet,
hogy a gép gyorsulásai, a pilotának esetleges eszméletvesztése esetén
is, visszaemelje a gépet, de pilota irányitása nélkül a gép, igencsak
fura, körözö mozgásokat végzett. (coriolis erő, pörgettyühatás ?)
Érdemes lenne átgondolni ezt, mer esetleges rezonancia esetén,
ugyancsak furmányos sebességváltot lehetne épiteni.
joe / :-)
More information about the Elektro-etc
mailing list