[elektro-etc] Kerites+
Pataki István
pataki.istvan at freemail.hu
Sun Jul 19 15:38:32 CEST 2015
Nem vitába szállva egész hozzászólásoddal, csak megjegyezném, hogy
mindhárom "elvtárs" volt ugyan, de klasszis különbségekkel, és példaként
semmiképpen nem sorolnám közibük Váncsa Jenőt.
pi
----- Original Message -----
From: "gyapo" <gyapo at freemail.hu>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Sunday, July 19, 2015 2:53 PM
Subject: Re: [elektro-etc] Kerites+
uprogc, you wrote:
u> De az osszes adossagot megadta, mondjuk szegenyseg volt az ara a
dolognak,
u> viszont sokkal tobb embernek volt munka a kezeben, es volt havi
fizetese
u> amire szamithatott !
Ez triviális. A cucilizmusban nivelláció volt, kis különbséggel a
fizetéseket illetően.
A kapitalizmus meg pont ellenkezőleg, törvényszerűen előhozza az
emberekből a kapzsiságot, és ha lehetőséghez jutnak, akkor
kizsákmányolják a másikat. Viszont csak egy vékony réteg jut
lehetőséghez, tehát ez a vékony réteg szívja el a javakat a vastag
tömegtől.
Persze hogy a tömeg a cucilizmus egyenlőségét szereti, nem képzi
magát, buta mint a főd, dagonyázik a langyos mocsárban, de mégis
megél, mert Havasi elvtárs megmondta, hogy itt nem lesz
munkanélküliség, és Váncsa elvtárs meg Kapolyi elvtárs lelkesen
bólogatott hozzá. Láttam a tv-ben. Kilopja a gyárból a fusit, kicsit
dolgozgat, és megvan a fizetés.
Csak lett egy kis probléma, nem jött ki a matek, nem termelt így
annyit az ország, mint amennyit költött. Ismerjük a történetet,
hitelfelvétel, és még ma is 80 % GDP-vel tartozunk.
Tehát jó lenne, ha a tömeg felfogná valahogy, hogy az az állapot nem
tartható fenn.
Azt én se tudom, hogy mit lehet kezdeni pár millió olyan emberrel, aki
kétkezi munkára alkalmas, és nincs a fejében semmi. Láttam
elektronikai gyártószalagon dolgozó embereket, akiknek halvány
fogalmuk nem volt a gyártott termék működéséről, szerkezetéről,
fizikájáról, és hogy milyen nehéz volt így megtanítani nekik azt az
1-2 mozdulatot, amit végezniük kellett. Mert a tanulásnál nem csak az
a fontos, amit megtanult, hanem a gondolkodása is változik a tanulási
folyamat közben, és a problémák megoldása nem korlátozódik az erőre,
ami nem megy azt erősebben kell nyomni, hanem sok más lehetőség is
beugrik, és gyorsabban, egyszerűbben, károkozás nélkül veszi az
akadályt.
Üdv.: gyapo
More information about the Elektro-etc
mailing list