[elektro-etc] Tesla teszt
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sun Jul 19 12:47:25 CEST 2015
De az is lehet, hogy fűtéshez az elektromos autónál is fel tudnak
használni valami hulladékhőt.
Gábor
2015.07.19. 12:21 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Karoly Kovacs wrote:
>> Így van. Valahol olvastam is, hogy a Tesla "gyenge pontja" a klíma,
>> mert sok ménkűt fogyaszt.
>
> Nem lehet ez némi tévedés? Mármint, hogy a klíma fogyaszt annyit, mint
> a fűtés.
> Ha egy normális téli, mondjuk +5 fokos környezetet veszünk, és bent 20
> fokot produkál a fűtés, akkor 15 fokot kell legyőzni. Hűtésnél meg
> mondjuk 35-ből csinálni 25-öt.
>
> Kérdés, hogy a fűtés hogy történik! Ha az is hőszivattyúval (célszerű
> lenne, ha akkuról kell mennie), akkor talán igaz az állítás, mert
> fűtéskor a betolt energia bent landol, ehhez jön a kintről
> szivattyúzott, szóval beleszámít a hasznos teljesítménybe, hűtéskor
> viszont kint megy el, és csak a bentről szivattyúzott teljesítmény
> számít.
>
> Ha a fűtés direkt villenergiából történik, akkor biztos, hogy sokkal
> többet fogyaszt, mint a hűtés.
>
> hjozsi
>
More information about the Elektro-etc
mailing list