[elektro-etc] Tesla teszt

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Sun Jul 19 12:47:25 CEST 2015


De az is lehet, hogy fűtéshez az elektromos autónál is fel tudnak 
használni valami hulladékhőt.


Gábor

2015.07.19. 12:21 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Karoly Kovacs wrote:
>> Így van. Valahol olvastam is, hogy a Tesla "gyenge pontja" a klíma,
>> mert sok ménkűt fogyaszt.
>
> Nem lehet ez némi tévedés? Mármint, hogy a klíma fogyaszt annyit, mint 
> a fűtés.
> Ha egy normális téli, mondjuk +5 fokos környezetet veszünk, és bent 20 
> fokot produkál a fűtés, akkor 15 fokot kell legyőzni. Hűtésnél meg 
> mondjuk 35-ből csinálni 25-öt.
>
> Kérdés, hogy a fűtés hogy történik! Ha az is hőszivattyúval (célszerű 
> lenne, ha akkuról kell mennie), akkor talán igaz az állítás, mert 
> fűtéskor a betolt energia bent landol, ehhez jön a kintről 
> szivattyúzott, szóval beleszámít a hasznos teljesítménybe, hűtéskor 
> viszont kint megy el, és csak a bentről szivattyúzott teljesítmény 
> számít.
>
> Ha a fűtés direkt villenergiából történik, akkor biztos, hogy sokkal 
> többet fogyaszt, mint a hűtés.
>
> hjozsi
>



More information about the Elektro-etc mailing list