[elektro-etc] Diktatúra.

Arnold Füzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Jul 13 19:15:45 CEST 2015


Banyeg ne legyel mar te is teljesen nyomi.

Itt szo nincs bezarkozasrol, azt Hjozsi kezdte es mantrazza.
Itt arrol van szo, h sokkal nagyobb aranyban ki kene vennunk a reszunk gyartas fejlesztes stb vonalbol a ber osszeszereles helyett.

Fejleszteni gyartani kurva sok hozzadott erteket belenyomni, es eladni vissza borsos aron a fizetokepes vevoknek. Ennyi. Ezt csinalja az osszes nagy nyugati gazdasag.
Igy lenne a melto helyen az orszag, es nem egy nyuves osszeszerelo uzem, kinai fokhagymat zabalo biorobotokkal.

Hozzaadott ertek, megegyszer. Ez a kulcs.
Aztan fussa bio AcsGabi's kezzel simogatott fokhagymara, aminek jo az ize.
Fussa rendes kenyerre, felvagottra, mindenre amibe nem szemetet csomagolnak vhol ki tudja hol. Hanem itt a magyar amugy parasztkodni szereto gazdak, termelok stb.

Egyebkent a trend latszik, egyre tobb a normalis kaja. Igaz dragabb mint a bolti szemet, de fogy, viszik, van ra kereslet, es itt keszul.

Arnold
Sent from my iPhone

> On 13 Jul 2015, at 18:24, Acs Gabor <levlista at e8e.eu> wrote:
> 
> Nekem az Ikarusz buszok jutottak eszembe. Most is van a 7-es vonalon, sőt mostanában több, az a hír, hogy takarékosság miatt a jobb buszok a garázsban maradtak. Szóval ha most lenne buszgyártásunk, és valamivel jobb színvonalat akarnánk elérni, azt hogyan tudnánk import nélkül megoldani. Most a csúcs itt nálunk a hibrid busz, azt nyilván sehogy. De a többinek is olyan spéci vezérlése van, belül légkondi, hidraulikus futómű-állítás, utastájékoztató rendszer. Oké, én proli vagyok, nincs igényem ilyesmire, de példának azért mégis csak jó.
> Azt se tudom, mennyi nyersanyagunk van, hogy egyáltalán gázolajat tudnánk-e hozzá gyártani. Szén, meg acél, spéci ötvöző fémek... Sokkal inkább világ-szintű együttműködés az, amiből mindenki jól ki tud jönni. Az igazságtalanság ellen kéne harcolni, nem azért, hogy bezárkózzunk.
> 
> 
> 
> Gábor
> 
> 2015.07.13. 18:16 keltezéssel, jhidvegi írta:
>> Benedek I. wrote:
>> 
>>>> Na is mit gondolsz, a hozzávalók, amik a gyártáshoz kellettek, honnan
>>>> voltak valók?
>>> 
>>> Ez a kérdés nem a multik nélkülözhetetlenségét példázza, ellenkezőleg.
>>> Export-import tevékenység a multinacionális cégek előtt is volt,
>>> teljesen szabadon, kényszerek nélkül. Pont úgy, mint ahogy én
>> 
>> A multi azt jelenti, hogy nem egy helyen folyik a gyártás, hanem keres olcsóbb munkaerőjű helyeket. Semmi más jellemzője nincs azon túl, hogy óriási piacra akar gyártani.
>> 
>> A minszki traktorgyár nem multi, de rengeteg dolgot felhasznált nyugatról. De ők maguk is óriási piacra gyárottak. Nehéz belátni, hogy kis piacra csak drágán lehet gyártani? Van, ahol ez nem gond, de ha pl egy számítógépet manufaktúrában kéne gyártani, irdatlan lenne az ára.
>> 
>>> rendelek alkatrészeket bárkitől, tőlem pedig megrendeli a terméket
>>> akárki. Az árakat mindenki maga szabja meg, nincs kényszer,
>>> ráutaltság, szívatás, zsigerelés.
>> 
>> így sincs, nem kötelező soha sehonnan venni. Na de ha az óriásgyártósor sokkal olcsóbban tud valamit, pl autót, akkor nem fogsz a fél életeden át autóra gyűjteni, mert 28 millába kerül, ami most 4-be.
>> 
>>> Az, hogy nem lehet mindent "otthon" elintézni, természetes. De amit
>>> lehet, azt ott kell!
>> 
>> Ha megfelelő áron kapható, elérhető, eladható..., akkor igen. Sokmindennel nem foglalkoznak a nagy gyártók, mert nincs akkora a piaca. Tipikusan a szolgáltató szektor az, amibe a kis, konkrét igényeket kielégítő cégek is beletartoznak.
>> 
>>> De - mint írtam - elindult már valamiféle törekvés nálunk is, egyre
>>> több magyar, hazai fogyasztásra és exportra is termelő cég nő ki a
>>> semmiből, szerencsére. Legyen is jó sok belőlük!
>> 
>> Méghozzá sok közülük először nemzetközi piacokra is tör, aztán talál olcsóbb munkahelyet máshol, és már meg is érkeztünk a lényeghez. :-)
>> 
>> hjozsi
> 



More information about the Elektro-etc mailing list