[elektro-etc] Diktatúra.

lista mail jappofan at gmail.com
Mon Jul 13 19:00:43 CEST 2015


2015. július 13. 16:57 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:

> Egyébként mint elektronikai gyártó is de sokszor hallom, hogy egy kínai
> kütyüvel feleannyiból meg tudjuk oldani. ez van, nehéz ilyen érvekkel
> vitatkozni.
>
> Gábor
>



Mit is jelent ez a válasz...?

1. Kütyünek VAN jókora és TIPIZÁLT piaca, hisz kínában megéri gyártani,
NAGY sorozatban

2. Te mégis kicsiben-egyediben versenyzel...   ergo DRÁGÁN.

3A. Olyan termékkel, ami ezek szerint NEM igényli az egyediséget, hisz "jó
a kínai" is.
Így valóban nem tudsz versenybe szállni érdemben.
Kb. nem is éri meg >> fölösleges.

3B. Jobb termékkel vagy a veresenyben, OLYANNAL amire VAN IS igény, de!
Akkor neked ugye MÁR NEM versenytárs a kínai!!!! hisz az nem tudja a
többletet ami KELL a vevőnek.
Ez esetben viszont csak tárgyalási taktika  a kínaira hivatkozás, amit egy
elegáns mosollyal léphetsz át.
Egy "akkor azt kell megvenni"  mondattal...
Aztán már jöhet is, hogy de beszéljünk inkább annak az ár/érték arányáról
(és nem az áráról !!!),
ami TUDJA azt,  amit venni AKARTOK. ...én ugyanis PONT azt kínálom és az
nincs kínaiban, olcsón.

Hogy mi a többlet azt nyilván neked kel tudni a vevő+termék+piac ismertében.
pl. többlet funkció ami tényleg kell, a minőség, a helyi support, a
kinézet, a presztízs, a határidő, az egyébb plusz előyn, stb, stb
Ehhez megint csak a marketing melót kell elvégezni a tárgyalás előtt...
Azaz felmérni a a vevőt, az igényeit a termékeket és a piacot.

A vevők 99%-ának eladható a cucc a neked megfelelő áron, ha megtudod
indokolni neki, hogy miért éri meg neki VALÓBAN! a több pénzt.
Ha nem tudsz olyan előnyt felmutatni a vevő számára, ami meggyőzi >>
CSAAAAK akkor kezd az ár számítani :-)
Hisz két TOTAL AZONOS termék esetén nyilván az olcsóbb a jobb ár/érték
arányú.

Az alapállás tehát az, hogy elérd: a vevő NE tekintse/érezze total azonos
terméknek a tied a másikkal !!!!!!

És ebben a műszaki tartalom kb. a legkisebb rész, hisz az soxor a vevő
számára tényleg azonos...
Nade a TÖBBI körítés, szolgáltatás, bizalom, lehetőség az smafu ?!
Nem, enm az, ha felismered az értékét a vevő számára és akkor el is tudod
neki adni, jó pénzért.

Ez a házi feladatod, mert a vevő ebben nem segít, mivel ellen érdekelt.
A vevő mégha felismeri is, hogy jobb az ár/érték arányod, akkor is
hallgatni és alkudni fog...ez a dolga.

----

Azonban a magyar kisvállalkozók vagy 90%-a nem ismeri ezeket a marketing és
tárgyalási technikákat.
Így csak az árra koncentrál az ár/érték helyett, ami nagy hiba-hiányosság a
sikeresség szempontjából.

Sarkított példa... de az irányt mutatja.
Egy 10-es alátét nem tűnik ilyennek és nem is az a legtöbb esetben... hisz
szabvány tömeg árú.
Mégis van akinek eladható sokkkkal többért, mert tudod garantálni pl. a
hibátlan fényességet vagy a 2 órán belüli kiszállítást,
vagy, hogy MÁR VÁLOGATVA-MINŐSÍTVE VAN>> mehet az automatába vakon...
stb.stb.

Tudni kell, hogy cak az árban vagy versenyben vagy ár/értékben!
És ha csak árban , akkor törekedni kell rá, hogy áttold a témát az ár/érték
mezőre :-)
Azaz a saját térfeledre a konkurencia+vevő térfeléről.


A konkurencia ára ezért ritkán fontos szempont, kb. nem is számít !
Ha tudod a te ajánlatod mitől érhet többet a vevődnek.
Ha nem tudod, vagy (tényleg nem érsz többet), akkor jön csak az árverés
...lefelé :-(


More information about the Elektro-etc mailing list