[elektro-etc] eKamion

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Jul 9 17:16:44 CEST 2015


umnyo wrote:

> Anno amikor nagy dobozos járművel rohangáltam, és a doboz vagy egy
> méterrel magasabb volt a fülkénél, a fülke feletti szélterelő
> felszerelése után durván 15-20% fogyasztáscsökkentést hozott
> országúton (2 liter környékén). itt meg még a fél fülke is hiányzik,
> direktbe kapja a doboz. De lehet rosszul látom/gondolom.

Én is így látom. Biztos az a dolog titka, hogy csak lassan tud menni, nagyon 
lassan. :-)

A kicsi fülke arra is utal, hogy csak rövid utakra jó, ahogy írták is. Nincs 
benne fekhely pl.

Az irány (nagy járművek elektromosítása) azért tetszik és azért tűnik 
perspektivikusnak, mert ezeknél a légellenállás relatíve kisebb jelentőségű, 
ezért elképzelhető, hogy ugyanolyan súlyarányban berakva aksikat tovább tud 
menni, mint a személyautók. Most valszeg egészen kicsi relatív tömegű aksit 
raktak csak be.

A nagy járművek gördülési ellenállása is kicsi aránylag, talán a sokkal nagyobb 
keréknyomás miatt. Észre is lehet venni, hogy amikor van egy lejtő, és lehet 
motor nélkül csurogni, a kamionnak állandóan fékeznie kell, tehát a motorfék is 
kevés, míg a személyautónak üresben is pont jó adott esetben.

A tömeg gyorsítása-lassítása pedig elektromosan jól kezelhető, energiatakarékos 
feladat lehet.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list