[elektro-etc] Úthálózat kérdés
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Jan 21 17:18:13 CET 2015
Karoly Kovacs wrote:
> Bocs, de szerintem nem arra válaszoltál, amit felvetettem.
Kicsit eltértem valóban. Azt akartam kihozni belőle, hogy nem akkora az összeg,
hogy ne legyen lehetőség más utak felújítására is. Meg hát ezek között vannak
olyanok (a múltkor átnéztem nagyjából), amik régi utat helyettesítenek vagy
váltanak ki. Már rég jártam Sopronban, de arrafelé elég xar út volt régen, sok
kanyar.... Amikor legutoljára jártam arra, az se ma volt, már volt pár olyan
szakasz, amivel korábban nem találkoztam, jelentős felújítások, kanyarok
levágása, szóval hamarabb lehetett odaérni. Ahogy olvasom, ennek az útnak
jelentős része egészen fel fog gyorsulni.
Na meg egy csomó olyan útról is szó van, aminek már nem néztem utána, hogy azok
létezők-e, vagy most fognak létrejönni, de erős a gyanúm, hogy valamennyire mind
létező út. Szóval inkább felújításokról van szó, mint tökúj utak építéséről,
hacsaknem nyomvonal is változik, mert akkor lesznek tökújak is.
Tudod, régen az volt az útépítési koncepció, hogy megcélozta a mérnök valamelyik
útba eső tanyát, aztán amikor a közelébe értek, jókora jattért elkanyarodott az
út. Valamint birtokhatárok mentén mentek. Ezért aztán ma már teljesen
ésszerűtlen kinyer-kanyarok sokasága jellemezte az utak jelentős részét. Ezeket
is korrigálni kell. Aztán, ha jól sejtem, előtérbe kerültek olyan utak is, amik
nem tagozódnak be a budapest-központúságba, szóval nem sugarasak, hanem arra
kvázi merőlegesek, település-közi közlekedést lehetővé tevők. Ilyeneket már jó
régen is terveztek.
> de jó minőségűre felújítva? Azért, mert jobban mutat a mindenkori
> kormány statisztikájában?
Nem lennék biztos abban, hogy a program végén még mindig ez a kormány lesz. Épp
ideje lenne ciklusokon átívelő terveket is készíteni. Hogy ez most pont jó-e,
kellő egyeztetések előzik-e meg, szakszerűek-e a tervek, arról mit se tudhatok.
Csak azt, hogy rettenetes utak is vannak az országban olyan igazi futómű- és
gumiszaggatók. Mindig feldühít a pénztelenségnek a hülyeséggel való párosítása,
pl amikor a tócsába aszfaltoznak. Vagy amikor a kátyút nemigen tisztítják ki,
poros belül, és arra borítják rá az aszfaltot. Pár hónapig, ha kitart. Semmiből
sem állna nem esős időben csinálni, sűrített levegővel kifújni, majd gázlánggal
felforrósítani, aztán beleönteni az aszfaltot. Vagy oldószerrel (vagy abban
oldott bitumennel) megkezelni a felületet. Láttam már profi utómunkát is: az
amúgy jól kivitelezett javításokat utólag körbevágják, a rést kifújják sűrített
levegővel, majd kiöntik egy másféle anyaggal, ami már odaragad mind a két
szélhez, így nem jut le alá a csapadékvíz. Ez talán nem is forró, inkább
oldószeres, de nem néztem meg közelebbről.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list