[elektro-etc] Kell a zsé

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Fri Jan 2 01:37:52 CET 2015


Kovács József wrote:
> Nem ez a lényeg, hanem az, hogy bécsben a sor elindul, mint a katonák,
> egyszerre.
> Sokkal több autó megy át a zöldön így...

Ezt teljesen rosszul gondolod.

Van a zöldhullám, ami azt jelenti, hogy ha van egy hosszabb útszakasz, akkor ott 
a lámpák valamiféle közlekedési ütem szerint váltanak sorban zöldre.

Na most, ha jó marha nagy a dugó, tele van az út, akkor kétféle lehetőség van:
Csupa töketlen pógár van az utakon, akik képtelenek normális tempóban elindulni, 
a másik meg az, akik szinte egyszerre is el tudnak indulni, és a kis sebességek 
miatt jószerivel az álló helyzetbeli követési távolságokat tartják.

Milyen fizikai modellt lehet itt alkalmazni?
Az első, töketlen esetben egy olyat, hogy a csőrendszerben összenyomható anyag 
van, aminek van saját hajtómechanizmusa, a másodikban meg egy olyat, amiben egy 
szinte összenyomhatatlan anyag van, és persze neki is van saját 
hajtómechanizmusa.

Ezt számítógéppel jól lehetne modellezni.

Következmények:
Ha a csőrendszer csapjai (zöld lámpák) soha nincsenek egyszerre nyitva, akkor az 
összenyomhatatlan közeg áramlása teljesen megszűnik. A gáz-szerűen működő esetén 
még nem teljesen szűnik meg, és ilyenkor az utak telítettsége is jóval kisebb.

Na szóval hogy van a töketlen autós dolog a dugóban?
Amit írsz, az pont oda vezet, hogy teljesen megmakkan a forgalom, és így is 
szokott történni, mert a budapesti bizony eléggé hozzászokott a dugóhoz, és 
eléggé gyakorlott a marha gyakori indulgatásban. A kényelmes utazáshoz szokott 
nembudapesti pedig begolyózik egy ilyen dugóban.

Hogy mi az ábra Bécsben, azt nem tudom, de sejtem, hogy vannak 
forgalomszervezési meg útépítési lehetőségek, amikkel igencsak javíthatók a 
szituk. Belejátszik még a távmunka, a munkahelyek elhelyezkedése, az 
aglomerációs forgalom...

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list