[elektro-etc] Kell a zsé
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Jan 2 01:37:52 CET 2015
Kovács József wrote:
> Nem ez a lényeg, hanem az, hogy bécsben a sor elindul, mint a katonák,
> egyszerre.
> Sokkal több autó megy át a zöldön így...
Ezt teljesen rosszul gondolod.
Van a zöldhullám, ami azt jelenti, hogy ha van egy hosszabb útszakasz, akkor ott
a lámpák valamiféle közlekedési ütem szerint váltanak sorban zöldre.
Na most, ha jó marha nagy a dugó, tele van az út, akkor kétféle lehetőség van:
Csupa töketlen pógár van az utakon, akik képtelenek normális tempóban elindulni,
a másik meg az, akik szinte egyszerre is el tudnak indulni, és a kis sebességek
miatt jószerivel az álló helyzetbeli követési távolságokat tartják.
Milyen fizikai modellt lehet itt alkalmazni?
Az első, töketlen esetben egy olyat, hogy a csőrendszerben összenyomható anyag
van, aminek van saját hajtómechanizmusa, a másodikban meg egy olyat, amiben egy
szinte összenyomhatatlan anyag van, és persze neki is van saját
hajtómechanizmusa.
Ezt számítógéppel jól lehetne modellezni.
Következmények:
Ha a csőrendszer csapjai (zöld lámpák) soha nincsenek egyszerre nyitva, akkor az
összenyomhatatlan közeg áramlása teljesen megszűnik. A gáz-szerűen működő esetén
még nem teljesen szűnik meg, és ilyenkor az utak telítettsége is jóval kisebb.
Na szóval hogy van a töketlen autós dolog a dugóban?
Amit írsz, az pont oda vezet, hogy teljesen megmakkan a forgalom, és így is
szokott történni, mert a budapesti bizony eléggé hozzászokott a dugóhoz, és
eléggé gyakorlott a marha gyakori indulgatásban. A kényelmes utazáshoz szokott
nembudapesti pedig begolyózik egy ilyen dugóban.
Hogy mi az ábra Bécsben, azt nem tudom, de sejtem, hogy vannak
forgalomszervezési meg útépítési lehetőségek, amikkel igencsak javíthatók a
szituk. Belejátszik még a távmunka, a munkahelyek elhelyezkedése, az
aglomerációs forgalom...
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list