[elektro-etc] Lopjunk - Volánék

lista mail jappofan at gmail.com
Mon Dec 28 17:48:31 CET 2015


A különbség köztünk (mint soxor), az hogy: mit tekintünk elvárhatónak egy
embertől.
A gondolkodást én annak tekintem... mindenkinél a maga szintjén persze.

----

Sajnos a valóságban az emberek tipikusan nem gondolkodnak.
Hanem csak ösztönlények...

Ezért van a mondjuk 10% gondolkodónak komoly gondja a másik 90%-al.
Miközben a 90% utálja a 10%-ot.

... és teljesen mindegy mi a témakör !!!
Mert mindig a 10% lesz a vezető/megmondó/sikeres réteg.
A két réteg pedig kölcsönösen nem érti meg egymást itt mifelénk.

Itt keleten a 90% közben még a babusgatást is elvárja a 10%-tól.
"igen fijam, hülye vagy, de azért szeretünk és egyenrangú vagy naaaa..."

Nyugaton ez a babusgatás nem jár a 90%-nak!

----

Itt keleten ezért aztán az alárendelt-fölérendelt (pl. beosztott-fönök)
viszony is más, mint nyugaton.
Másként kell a 10%-nak vezetnie itt, mint nyugaton... és minél keletebbre
megyünk annál inkább.

Itt keleten pl. kell, hogy
- részletesen elmondj mindent (akkor se értik meg tipikusan, sajnos...)
- azt megköpdöshessék, sőt negligálhassák, elfogadják (és ekkor is tojnak
rá aztán..)
- ha elkúrod, akkor, kíméletesen bánjanak veled (elbaszta, mert hülye volt,
de önérzete az van...)
- bratyizhassanak a főnökkel (egyenrangúság igénye egy alá-fölé rendelt
viszonyban?!! vicc...)
- stb. stb.

Röviden: következmények nélküliséget vár el a 90% !!! bármi van is.
Az irányító 10% viszont következményeket akar... kész az antagonisztikus
ellentét.

Ezért kell előbb a nyugati multinak, nyugati cég/munka kultúrát kialakítani
itt keleten, ha célt akar érni.
Nem szokott könnyen menni.. sőt igazából nem is érnek célba, csak javul a
helyzet egy kicsit.

A keleti melós az itteni multinál gyakorlatilag soha nem éri el a nyugati
szintet.
Akadnak egész jó szintek néhol, de az még mindig nem a nyugati szint!!!

pl. a merci gyár sem képes elérni a német szintet, termelékenységben,
minőségben.
Pedig kémények és gyakran cserélik akár a felső vezetőt si, most is éppen.
Csakhát közben nem értik, hogy itt más a néplélek... más módszer kell(ene),
mint otthon.
(...és ezek akarnak majd százezerszámra szíreket idomítani otthon?)

Itt más vezetési mód kell pl. a fideszé, ami sikeres :-)
szájbarágás,konzultáció,bratyi...

Ezt egy német menáger nem tudja elképzelni sem.
Mert a német melós nem igényli, lévén önállóbb feladat megoldó.

Ahogy az elején elvártam: GONDOLKODIK is ... a maga szintjén.
Ettől hatékonyabb és nyugodtabb az élete is.













2015. december 28. 16:58 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:

> Az nem kóstolgatás, csak érdeklődés. Illetve annyiban igazad van, ha úgy
> hangzott el, ahogy ő leírta, hogy miafaszér ígymegúgy, abban az esetben én
> is elhajtanám a búsba, igaz.
> Ha meg ez költői túlzás volt, és csak érdeklődött (amit én naivan
> feltételeztem, pedig senki sem mondta), akkor emberileg elvárható lenne a
> normális felvilágosítás =segítségnyújtás az ugatás helyett.
>
>
> Gábor
>
> 2015.12.28. 16:45 keltezéssel, lista mail írta:
>
>> 2015. december 28. 13:26 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
>>
>> Nekem már az is magas, hogy az ilyen dumákat valaki miért tekinti
>>> basztatásnak,
>>> miért nem lehet csak egyszerűen válaszolni bosszankodás helyett, hogy
>>> ezt az útvonalat adták ki fentről, nem én döntöm el, igazán sajnálom,
>>>
>> uram.
>>
>> Mert egy  ÉRTELMES ember EZT!!! magától is tudja?  >> látta/hallotta a
>> menetrendet.
>> Éppen EZÉRT nem is basztat vele mást FÖLÖSLEGESEN....
>>
>> Olyat akinek esetleg  aznap már 100.-szor. kéne mosolyogva elmondani
>> újra-és újra a sok hülyének,
>> hogy: "Vazze fogd már fel NEEEEEEM én írom a menetrendet!!! miért engem
>> kóstolgatsz miatta?"
>>
>> A buszvezetőnek szerintem nem feladata
>> az agyatlan, véletlenül sem  gondolkodó emberek
>> ilyen kategóriás lelki sirámainak a kezelése.
>>
>> Tessék mindig a MEGFELELŐ helyen panaszkodni.
>> Ami menetrend ügyben nem a buszvezető az biztos.
>>
>>
>> Erről szólt az írásom... alapvetően.
>>
>> A kollega is, ha azzal foglalkozik a duma helyett, ami az ő dolga.
>> Azaz figyeli kijelzőt, akkor talán észre vette volna, hogy: jé, épp
>> lenyúlnak.
>>
>> ----
>>
>> Igaza van a kollegának nem voltam ott konkrétan.
>> De a sok-sok fölöslegesen kifakadó-panaszkodó jelenet láttam már.
>> Így nyugodt szívvel általánosítottam, mert egy igencsak elterjedt szokás
>> ez
>> a fölösleges panaszkodás.
>> Ami totál hülyeség... mert "haszna" nincs, csak kára van.
>>
>> Ha, úgy érzi ő éppen tényleg a kivétel, akkor: elnézést, a konkrét esetben
>> tévedtem.
>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list