[elektro-etc] Fagyálló mérés - nekem tetszett az ötlet
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sun Dec 20 21:33:41 CET 2015
Nekem úgy rémlik, hogy a probléma felvetése az volt, hogy
széjjelfagyhat, és berakhatod a fagyasztóba tesztelni, meg milyen drága
az a tükrös műszer, van az úszós verzió, és ha megkóstolod a lét,
kimurdelsz.
Ez a korróziógátlás csak egy mellékszál, nem?
Gábor
2015.12.20. 21:29 keltezéssel, Sandor Szali írta:
> 2015-12-20 21:21 GMT+01:00 Acs Gabor <levlista at e8e.eu>:
>> De nekem továbbra is az a problémám, hogy a cikk a fagyáspont méréséről
>> beszél majdnem végig, majd bedobják ezt az elektromos-potenciálkülönbség
>> dolgot, és nem szerepelt arra a szakcikkre utalás, hogy a kettő között
>> bármiféle összefüggés lenne.
> pedig felvezeti
> -----
> Na de mire jó a trükk, amivel többek kedélyét is sikerült
> felborzolnom, amihez nem kell más, csak egy botegyszerű, kétezer
> forintos multiméter? Ezzel a méréssel azt tudjuk megállapítani,
> mennyire esett szét a fagyálló a rendszerben, mert bizony idővel ezek
> a folyadékok is elkezdenek öregedni. Elvesztik korróziógátló és egyéb
> tulajdonságaikat, és nem akadályozzák meg, hogy a hűtőkör különböző
> fém alkatrészei (a vas motorblokk, az alu hengerfej és hűtő, a réz
> érzékelőfejek) egy nagy, közös galvánelem-partit csapva elkezdjenek
> áramot termelni. Ami önmagában nem baj, csak sajnos az ilyen
> galvánelemek úgy termelnek energiát, hogy közben a fém alkatrészek
> szépen feloldódnak a folyadékban, márpedig senki nem örül annak, ha
> elfogy a hengerfeje.
> -----
>
> en azon lepodom meg, hogy a Honda 10 evet ir cserere? Mindenhol a 2
> evet lattam. [ezert aztan ugy 5x2 alatt en is ki akartam cserelni :) ]
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list