[elektro-etc] Fagyálló mérés - nekem tetszett az ötlet
lista mail
jappofan at gmail.com
Sun Dec 20 20:38:53 CET 2015
Na de miit is mérünk igazából?!
Ez a mérés szerintem butaság az adott célra.
elektróda-elektrolit-elektróda >> galván elem
Ebből most az EGYIK elektróda és az elektrolit között mérünk >>
feszültséget.
De ez ugye nem a fenti 3 elemű galvánelem feszültsége.
Adódik a kérdés... hogy az így mért csak FÉL galvánelemen mért érték mitől
is függ?
Fogalmam, sincs.
Ennek a kémiájáról/fizikájáról nem vagyok felkészült.
Azonban úgy tippelem, hogy a galván elem belső ellenállás(ai)n eső
feszültség egy részét.
Egy feszültség osztó egy(ik) tagján eső feszültséget.
Ami, ha jól sejtem még a galván körben folyó áramtól is függ, ha az
ZÁRÓDOTT kör.
(ha nem záródott, akkor viszont gondolom nem fogyasztja fémet sem, ergo
>> nem is árt)
Azaz a mérési eredmény függeni fog
- a cuccok anyagától, felületi rétegétől >> átmenti ellenállás
- az elektrolit összetételtől >> vezetőképesség
- az útba eső anyagváltások számától >> saját galván potenciálok
- a galvánelem zártságától (terhelésétől)
A savasodás által (és az esetleg beoldott fém miatt) megnőtt vezető
képesség az ami szóba jöhet?
Mint lötty savasodás-öregedés jelző,... de nem mint fagyállóság romlás.
Szóval, nem értem mit is mutat ez a feszkó?
Az újkorihoz képesti változása még talán jelenthet valamit...
De így magában szerintem semmit nem mond, igazából.
Hisz kismillió dologtól függ, autóként, de minimum hűtőkör megoldásonként.
---
Valami kémikus-fizikus súghatna...
Addig a hűtőfolyadék eladó/cserélő maffia ármánykodásaként tartom számon.
2015. december 20. 13:41 Szima Gábor írta, <sygma at tesla.hu>:
>
> On Sun, 20 Dec 2015, Imre Kormos wrote:
>
> Nálam 180 mV, majd tartósan benne hagyva csökken.
>>> Pár éve volt egy kis gond a hűtőradiátorral (írtam is itt róla), akkor
>>>
>> lett leengedve/némileg átcserélve, de nem teljesen friss az anyag.
>>
>>>
>>> Szerintem keverik a méréshatárokat, esetleg a mérőzsinór anyaga számít
>>>
>> nagyon.
>>
>>>
>>>
>>> Inkább a műszer belső ellenállása..
>>
>
> Ugyanazzal a műszerrel egy másik autónál 20mV-ot mértem.
>
>
> -Sygma
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list