[elektro-etc] Fagyálló mérés - nekem tetszett az ötlet

lista mail jappofan at gmail.com
Sun Dec 20 20:38:53 CET 2015


Na de miit is mérünk igazából?!

Ez a mérés szerintem butaság az adott célra.

elektróda-elektrolit-elektróda >> galván elem



Ebből most az EGYIK elektróda és az elektrolit között mérünk >>
feszültséget.
De ez ugye nem a fenti 3 elemű galvánelem  feszültsége.

Adódik a kérdés... hogy az így mért csak FÉL galvánelemen  mért érték mitől
is függ?

Fogalmam, sincs.
Ennek a kémiájáról/fizikájáról nem vagyok felkészült.

Azonban úgy tippelem, hogy a galván elem belső ellenállás(ai)n eső
feszültség egy részét.
Egy feszültség osztó egy(ik) tagján eső feszültséget.
Ami, ha jól sejtem még a galván körben folyó áramtól is függ, ha az
ZÁRÓDOTT kör.
(ha nem záródott, akkor viszont gondolom nem  fogyasztja fémet sem, ergo
>> nem is árt)

Azaz a mérési eredmény függeni fog
-  a cuccok anyagától, felületi rétegétől >> átmenti ellenállás
- az elektrolit összetételtől >> vezetőképesség
- az útba eső anyagváltások számától >> saját galván potenciálok
- a galvánelem zártságától (terhelésétől)


A savasodás által (és az esetleg beoldott fém miatt) megnőtt vezető
képesség az ami szóba jöhet?
Mint lötty savasodás-öregedés jelző,... de nem mint fagyállóság romlás.

Szóval, nem értem mit is mutat ez a feszkó?
Az újkorihoz képesti  változása még talán jelenthet valamit...

De így magában szerintem semmit nem mond, igazából.
Hisz kismillió dologtól függ, autóként, de minimum hűtőkör megoldásonként.

---

Valami kémikus-fizikus súghatna...

Addig a hűtőfolyadék eladó/cserélő maffia ármánykodásaként tartom számon.


2015. december 20. 13:41 Szima Gábor írta, <sygma at tesla.hu>:

>
> On Sun, 20 Dec 2015, Imre Kormos wrote:
>
> Nálam 180 mV, majd tartósan benne hagyva csökken.
>>> Pár éve volt egy kis gond a hűtőradiátorral (írtam is itt róla), akkor
>>>
>> lett leengedve/némileg átcserélve, de nem teljesen friss az anyag.
>>
>>>
>>> Szerintem keverik a méréshatárokat, esetleg a mérőzsinór anyaga számít
>>>
>> nagyon.
>>
>>>
>>>
>>> Inkább a műszer belső ellenállása..
>>
>
> Ugyanazzal a műszerrel egy másik autónál 20mV-ot mértem.
>
>
>                                                                 -Sygma
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list