[elektro-etc] [elektro] Fw: Re: Internet ado /vállalkozó

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Tue Oct 28 10:53:49 CET 2014


Ezt a vállalkozást én pont úgy képzelem el, hogy asszonyság szereti 
csinálni, jó is benne, hát csinálja!
Csak pont az alkalmazott egy komoly ballaszt anyagilag, mert a havi 300 
az évi 3,6 milla fix teher!
Amíg az ember maga vállalkozik, a legrosszabb ami történhet, hogy 
dolgozik a semmiért, esetleg bukja a bérleti díjat, saját ingatlannal 
még azt sem.

Ez a süti/fagyi akármi ágazat amúgy olyan, ami minden településen van. 
így vagy olyan helyre kell menni, ahol nagyon sok a vendég, vagy nagyot 
kell alakítani a többiekhez képest. A mi településünk kicsi, így saját 
belső forgalomból nem lehet ezeket a számokat összehozni. A nyári szezon 
nem tudom, mennyire tudja éves szinten visszabalanszírozni. erre lenne 
jó az egy személyes üzlet, ki lehet próbálni, annyira nagyon sokat nem 
bukik rajta az ember, ha nem jön össze.

Nekem még azzal is kell számolnom, hogy már van helyi ilyen bolt, aki 
csak egy dolog, hogy konkurencia lesz, de biztosan feszültségeket fog 
okozni, ha sikerül lenyomni őket, ha egyáltalán lesz vevő, mert mondjuk 
senki nem mer hozzánk bejönni, nehogy megsértse a régi komáját.

Gábor

2014.10.28. 10:22 keltezéssel, Kovács József írta:
>
> 2014.10.28. 08:58 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>> és 25% a termékeden az árrés,
>
> Höööő... ez nem pc bót, hanem sütis-fagyis >> 100% alsóhangon! a 
> gyakorlat.
>
>> napi 200e forgalmat kell csinálnod. 
>
> .... és máris más a buli.
>
>> Ha tegyük fel, fagyizód van, és egy gombóc 200Ft, 
>
> Ami MINŐSÉGI fagyi cirka netto 75 Ft anyag költségű.
> Tehát (200/1,2)-75=92 Ft netto a fedezete egy gombócnak
> Ami 92/75=123% és nem csak 25% az :-)
>
> Nem beszélve a csoki öntet, roletti, üdítő, kávé, likőr stb. magasabb 
> fedezet tartalmáról.
>
>> az napi 1000 gombóc, 10 órás nyitva tartással óránként 100 télen-nyáron.
>>
>> Úgy gondolom, kisebb hibák lehetnek a számaimban, de nagyjából ez 
>> van, ezt nem lehet megcsinálni.
>
> A fedezet jóval magasabb, mint amit saccoltál és innen borul a matek.
>
> De, tény komoly forgalmat kell produkálni.
> Így az első 3 legfontosabb szempont lesz a tervezésnél
> - a hely/módszer
> - a hely/módszer
> - a hely/módszer
> Ami biztosítja a kellő számú, fizetőképes vevőt.
>
> Avagy
> - a nulladik lépés a vízió-küldetés-cél pontos kitűzése
>   (miért csinálod, mit akarsz vele elérni, mit adsz vele 
> magadnak/másoknak...
>    a sokat akarok vele keresni az false cél! nem vezet eredményre)
> - az első lépés pedig, a MARKETING házifeladat :-)
> termék specifikáció (mit adok...)
> célcsoport azonosítás (kinek adom...)
> piac-igény/konkurencia felmérés (mik a tények...)
> bevezetési terv, ha az előzőek már tiszták
>
> A kidolgozott, minél inkább tény alapú marketing terv az,
> ami megmutatja az adott hely/módszer lehetőségeit!
>
> Az alapján lehet aztán a gazdasági számításokat is elvégezni.
> ...és dönteni, hogy az a hely/módszer
> - reménytelen
> - elmegy, de nincs fejlődésre mód, mert nincs tartalék piac
> - remek és fejlődőképes, vannak tartalékai >> AKAROM !
>
> Szóval, a pénz ügyek csak a sokadik téma ....
> Előbb a fejlődőképes bizniszt magát kell kitalálni a vízió alapján :-)
> Amit szeretsz és jó érzéssel csinálod... akkor
> - megtudod teremteni, mert nem pénzcsináló nyűg (munka) lesz csak
> - hozza a pénzt, mert szvesen csinálod, szereted és a pénz csak 
> jutalom  a vevőidtől
>   akiknek adsz valamit amire vágynak és ezért szívesen fizetnek érte:-)
>
>
> Én így látom,  a dolog ezekről szól, ha a siker a cél.
>
> KJ
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list