[elektro-etc] Magyarázom a bizonyítványom

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
Sun Oct 19 04:49:28 CEST 2014


Nem tudom eldönteni, jó ötlet-e amit felvázoltál, de nem sok esélyt adok 
arra, hogy bárki legyen olyan bátor (botor?) hogy nálunk egy ilyen 
kezdeményezést felkaroljon, pláne ha nincsen mozdítható saját pénze az 
ötlet megvalósítására. Ráadásul egy ilyen központosított oktatási 
rendszerben várhatóan törvényi akadályba is ütközik bármilyen változtató 
kezdeményezés. Amíg a Vezér uralkodik, addig csak az valósulhat meg, 
amit ő álmodik.

A sorozatbuktatásról meg azt gondolom, hogy az csak a rendpártiak belső 
békéjét szolgáló, saját pedagógiai bukásukat palástoló intézmény, 
egyfajta bosszú a bármilyen okból a papírformát teljesíteni nem tudó 
diákkal szemben, hogy ha már nem tudja megtanítani, legalább jól 
megbuktatja, aztán majdcsak kikerül a korból, amikor még muszáj iskolába 
járnia. Legjobb lenne a tankötelezettséget még mélyebbre vinni, 14 éves 
korra, hogy aki már nagyon únja az iskolába járást, a nyolc osztályt se 
kelljen elvégeznie, ha hetedik után úgy döntene.

Mert különben milyen szakmai magyarázatot lehetne arra adni, hogy ha 
nyelvtanból vagy számtanból 3 éven keresztül sem tudják a nebuló 
érdeklődését felkelteni, akkor földrajzból és történelemből, biológiából 
meg irodalomból sem jogosult legalább hallani, amit fölsőbb osztályokban 
lehetne tanulni?

Üdv
pi


----- Original Message ----- 
From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Sunday, October 19, 2014 3:01 AM
Subject: Re: [elektro-etc]Magyarázom a bizonyítványom


> Pataki István wrote:
>> Egy elgondolkoztató 20+ éves történet:
>
> Érdekes történet, és biztosan nem mindenféle szintű autistánál 
> működne, de mégis jó történet.
>
> De szerintem másról van szó a cigányok esetén.
> Bár leírtam, de lényegre törőbben:
> Fordítva képzelem, tehát nem a deviánsnak mondható cigányok berakását 
> mintegy erőszakkal a normál osztályokba, hogy aztán többszörös 
> túlkorosként lehúzzák, megmérgezzék annak az osztálynak, iskolának a 
> helyzetét, amelyik erre nincs felkészítve, hanem előbb létrehozni sok 
> pénzért olyan iskolákat, ahol felkészült tanerő és infrastruktúra van 
> a totál leszakadt népesség gyerekeinek az oktatására, nevelésére, 
> aztán ennek a sikere majd idehozhatja a nemcigány lakosságot, így 
> tehát fordítva jöhetne létre az áhított (és persze sok szempontból 
> pozitív) keveredés.
>
> Természetesen a normál iskolákból nem kéne szegregációs alapon kizárni 
> senkit, de a devianciát akkor is ki kéne zárni, és a fenti 
> intézményekben megoldani, ha a problémás eset történetesen nem cigány.
>
> Jelenleg is van olyan iskola, ami a problémás esetekkel foglalkozik, 
> de ez amolyan magyarosch. Még szarabb pedagógus-állomány, totál szar 
> képzés, esélytelenség a köbön. Aki ide bekerül, elég, ha 
> alulszocializált családból származik. Akkor sincs esélye pl 
> továbbtanulni, ha amúgy átlag feletti adottságokkal rendelkezik. És ez 
> persze ki se derül ilyen helyen.
>
> hjozsi
> 



More information about the Elektro-etc mailing list