[elektro-etc] Újat vagy használtat

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Fri May 30 12:14:13 CEST 2014


Érdekes lenne egy ilyen görbét felvenni. Úgy gondolom, hogy minél tovább 
tartom meg, annál kisebb lesz az adott időre vetíthető veszteség. Lehet, 
hogy ha az újonnan vett autót 2-3 évesen eladod, akkor havi 30-40 
rugóval fizetsz ezért a luxusért, ha 10 évesen, akkor havi 10 rugó lesz 
a piaci amortizáció költsége.

Viszont a mai autókban ugye vannak olyan kritikus alkatrészek, amiért 
simán ott lehet hagyni több százezret a szervizben, ez nem biztos hogy 
bekövetkezik, de kockázat.

Velem volt már olyan, hogy a céges autónak a bal első tengelyénél valami 
csapágy szétcsúszott az autópályán, emiatt az a kerék kicsit megszorult, 
a jobb kerék felpörgött, az autó meg elindult 3 sávon át a szalagkorlát 
felé. Szerencsére épp a csajjal dumáltam, nem mentem túl gyorsan, és nem 
jöttek mögöttem, megúsztam. Később megmérték az autó alvázát (vagy ami 
ott lent van), és megtudtam, hogy a két átlója nem egyenlő, valami 1 
centi körül volt az eltérés, ezért az a csapágy nem tudott pontosan a 
helyén lenni. egy ilyen hibát én a piacon az életbe' nem veszek észre, 
és ez is egy hibás javításnak volt a következménye.

Akkor ha minden jól megy, mondhatom, hogy havi pár ezrest költök erre a 
biztonságra, felfoghatom biztosítási költségnek.
Cserébe nem veszek magától behajtódó visszapillantót és fűtött ülést 
tartalmazó csomagot.

Gábor

2014.05.30. 11:54 keltezéssel, charles hoss írta:
> kolteni kb igy kell minden normalis autora csak itt most neked a normal
> alkartesz fogyas mellett brutalis volt a sima piaci amortizaciod , mig ha
> ezt a gorbet ket evesen kezded el , akkor az egy napra vetitett koltseged
> jelentosen csokken . termeszetesen ez a veszteseg csak akkor realizalodik
> amikor eladod az autot .
> tehat a megtartasa nem tartalmazza az osszes reszt .
> ugy lehetne osszevetni hogy te vetted a ceed-et , jartal vele ,
> karbantartottad es most ha el kell adnod , akkor mi a realis helyzet .
> az ellopott autod pl ebbol a szempontbol jol korulszamolhato .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2014. május 30. 11:46 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
>
>> Ennek még 15 ezres/éves a szervizperiódusa, asszem az újabb modelleknek
>> már hosszabb.
>> De nem nagyon tudom kihasználni, olyan 6-8e km. között szokott nálam
>> eljönni az egy év. Az olajat én viszem, ők az olajszűrőt, pollenszűrőt
>> adják. Hosszabb az előírt csereperiódusa a gyertyáknak, és a
>> fékfolyadéknak. Nagyon más nem jut eszembe. Olyan 20 körül szoktam
>> otthagyni a szervizben, ha pontosabban érdekel, előkeresem a számlákat.
>> Amúgy meg van egy weboldal, a ceedclub, ott megvan az össze típus
>> szerviz-előírása, és az összes szerviz ajánlata. Nyilván van köztük olyan
>> is, ahol ott lehet hagyni 60-at, de senki nem kényszerít, hogy hozzájuk
>> vigyem.
>>
>> Múltkor pl. garanciában kicserélték a futóműben azokat a pálcákat, pedig
>> ha nagyon akarják, ráfoghatták volna a rossz utakra, és nem tudtam volna
>> vitatkozni vele. Szóval a 4 év alatt a kb. 20-30 ezres éves szerviz díjon
>> és most a vizsgáztatáson kívül csak benzint vettem bele.
>>
>> Gábor
>>
>> 2014.05.30. 11:38 keltezéssel, Imre Kormos írta:
>>
>>   Végre valaki az ismerőseim közül, aki vett ilyen hosszúgaranciás kocsit:
>>> milyen időközönként kell szervizbe menni, és mennyibe kerül egy-egy
>>> szerviz?
>>> Ki
>>> 2014.05.30. 10:39 ezt írta ("Acs Gabor" <levlista at e8e.eu>):
>>>
>>>   Igazán megtisztelő :)
>>>> Tudunk beszélni is róla, ha esetleg veszed a fáradságot, és kifejted
>>>> bővebben, miért pont nekem.
>>>> Nem hiszem, hogy én lennék az új autók apostola. Régebben csak
>>>> használtakat vettem, egy ideje meg újat, de úgy ám, hogy tudom,
>>>> gazdaságilag nem (vagy nem biztos) hogy az a jó választás. Csak ha az
>>>> ember
>>>> nem rendelkezik ennyi év után a bizalom képességével, annak a kellemes,
>>>> meleg, biztonságos érzést adja az új autó.
>>>> Amikor a Ceedet vettem, több használtat is megnéztem, pont egy Focus volt
>>>> ami nagyon megtetszett, kicsit utánajártam és kiderült, hogy kilóg a
>>>> lóláb.
>>>> Ezen kívül a Priusod ha 2 misi volt, akkor nekem a Ceedre alig több mint
>>>> egy millát kellett ehhez képest ráfizetni, lett egy olyan autóm, amit én
>>>> avattam be, 7 év rajta a garancia, jó nagy a csomagtartója, és viszonylag
>>>> egyszerű a felépítése, ha megtartom a garidő után is, nem lesz annyira
>>>> horror a javíttatása.
>>>> Emiatt lehet a nevem mostantól Butaúr, de mégsem érzem annak magam :)
>>>>
>>>> Úgy egy éve erősen elkezdett viszketni a kezem, hogy lecseréljem az új
>>>> modellre, de nem tettem meg, így most van egy 4 éves 35 ezret futott
>>>> autóm,
>>>> és kezdem úgy érezni, hogy amíg porrá nem hullik alattam, már nem is
>>>> fogom
>>>> lecserélni, mert minek. Ha szerencsém van, még 20 éves korában is menni
>>>> fog. A gyaloglás és a robogózás nálam átvette a közlekedés alap szerepét,
>>>> az autó csak kiegészítőnek van.
>>>>
>>>> Szóval ez most a múltkori priuszos szálnak szólt, vagy úgy általában az
>>>> autós megnyilvánulásaimnak?
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2014.05.30. 9:59 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>>
>>>>   Ács Gábor figyelmébe ajánlom:
>>>>> http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/05/30/okos_ur_es_
>>>>> buta_ur_autot_vasarol/
>>>>>
>>>>> Ed
>>>>>
>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>
>>>>>
>>>>>



More information about the Elektro-etc mailing list