[elektro-etc] http://gizmodo.com/scientists-have-created-alien-dna-1573167393?utm_campaign=socialflow_gizmodo_facebook&utm_source=gizmodo_facebook&utm_medium=socialflow

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Thu May 15 11:17:51 CEST 2014


Nem tudom. Az egy óra az eléggé nagy különbség, az évi vagy életre 
vetített időben rengeteget jelent. Viszont sokan vannak, akik ezt a 
családos megható szöveget mondják, a melóhelyen zárás előtt negyed 
órával már kikapcsolja a gépet, veszi a kabátot, mert rohan haza a 
családhoz, aztán másnap meséli az összes esti sorozat eseményeit amit a 
tv-ben látott. Velem nagyon sokszor előfordul, hogy elindulok autóval, 
valamiért muszáj, és sokkal tovább tart, mintha busszal mentem volna. 
Szóval általánosítani nem lehet, van sok változata és összetevője a 
kérdésnek, én csak azt mondom, hogy rengetegen vannak, akik előtt csak a 
saját közvetlen előnyük az egyetlen szempont.

Ha pl. szoktál otthon a gyerekekkel foglalkozáson kívül mást is 
csinálni, mondjuk olvasni, azt lehet hogy meg tudod csinálni a 
villamoson is. Nyilván nem a legnagyobb dugóban, csak adott esetben. De 
a vonaton, sárga buszon biztos.

Gábor

2014.05.15. 10:55 keltezéssel, Xorn írta:
> Mit mondasz arra, ha ugyan egyetlen átszállással, viszonylag nem
> nagyon zsúfolt vonalakon, eléggé kényelmesen közlekedve (majdnem
> mindig akad ülőhely, ha nem is azonnal), de nagyon jó esetben 1 óra,
> átlagosan inkább 1 óra 10 perc körül jutok el a munkahelyemre
> tömegközlekedéssel (meg haza is kell menni, azaz mindez naponta
> kétszer), ezzel szemben autóval a 16 km-t a városon keresztül még a
> legrosszabb dugóban is megteszem 40 perc alatt? 20 perc nagyon jó
> esetben, de egy 25-30 perces átlagot lehet rá mondani bátran.
>
> Ez azt jelenti, hogy ha nem közlekedem tömegesen, akkor a felárért
> cserébe kapok minimum napi egy órát pluszban a családommal. A
> benzinköltség ebben az esetben kb. a havi bérlet árának duplája volt.
>
> A konkrét BKV útvonal az 1-es villamos elég hosszasan, és az egyik
> "rászállító" buszjárat Óbudáról. Ezt sem szebben, sem jobban, sem
> gyorsabban nem nagyon lehet megoldani a BKV részéről, azaz a
> tömegkozlekedés menetideje számottevően nem javítható.
>
> Most akkor ocsmány egoista környezetszennyező vagyok, vagy van valami
> igazam abban, hogy nem BKV-zom?
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2014-05-15 10:41 GMT+02:00 Acs Gabor <levlista at e8e.eu>:
>> Differenciálni kellene, nem muszáj hogy drága legyen a benzin, csak lenne
>> annyi tudatosság az emberekben, hogy csak akkor használják ha tényleg
>> szükséges. Ha valaki az irodába munkahelyre ugyanúgy el tud menni
>> tömegközlekedve, nem kell cipekednie stb. csak így szokta meg, vagy urizál,
>> az lesz szíves nem autóval menni. de ezt nem fogják megtenni.
>> Pedig értelmes embert nem kellene büntetni ahhoz, hogy ne kövesse el a bűnt.
>> Volt már erről szó, hogy rendes ember akkor sem lop, ha senki sem látja.
>> Rendes embernek nem kéne fosszíliát égetni, ha azt az 1km-t gyalog is képes
>> megtenni. Rendes kereskedőnek nem kéne a szemedet is kilopni, romlott árut
>> tartani, a bolton végigrugdosni a kenyeres kosarat, és akkor mehetnél oda is
>> vásárolni. Rendes nép arra adná a voksát, aki részecskeszűrőt szerel a
>> buszra, nem pedig aki infrastruktúrát teremt a tökéletes kávéházi
>> feelinghez. Szerintem.
>>
>> Gábor
>>
>>
>> 2014.05.15. 10:10 keltezéssel, Balázs Bámer írta:
>>>> stb. stb.
>>>>
>>>> Hatalmas mozgást végzünk naponta, csak azért mert van olcsó (tömeg)
>>>> közlekedés!
>>>> Holott a munkaerő enélkül inkább helyben találná meg az állást...
>>> Magyarul túl olcsó a benzin.
>>>
>>> szia: Balázs
>>>
>>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list