[elektro-etc] Ó . Mától már semmi se a régi..

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon May 5 23:41:04 CEST 2014


2014. május 5. 23:26 Karoly Kovacs írta, <psat55 at yahoo.de>:

> Ezt viszont nem igazan ertem, gyozz(etek) meg!
>

azoknal a hajoknal a motor nehez volt , tehat nem a hajo vegeben volt es
vegkepp nem eromukent mukodott ahol aztan kulso kis azipodok adjak a
hajtast .


> A hajok csavart hajto tengelye nagyon lassan forog. Ilyen lassu
> fordulatnal ki a francot erdekel, hogy hajszalpontosan egyenes-e a tengely?


elet halal kerdese .
mivel a hajo kozepen volt a kazan es a gozgep , a hajtotengely minden
rekeszfalnal csapagyazott , szigetelt volt . ha nem halalosan egyenes ,
akkor a tengely folyamatosan feszul  , ami a csapagyakat is kinyirja , a
tomitest megoli es a gorbulet miatt tengelytorest eredmenyez .

A lenyeg, hogy az elejen es a vegen levo csapagyazas egy (virtualis)
> tengelyben legyen. Ezt szerintem konnyebb biztositani, mint azt, hogy az
> egesz tengely nagy pontossaggal egyenes legyen.


lehet . a vw othengeresei hajlamosak voltak megforrni . ha ezutan sikba
koszorultek a hengerfejet , akkor a veztengely ivelt feszekben futott .
 ezek a tengelyek pedig sorban tortek ezutan .

A lassu fordulat miatt nincs szamottevo "utes", razkodas. (Nagyobb
> fordulaton persze valoban komoly gondot okozhat a dolog.) De azt is el
> tudom kepzelni, hogy (mivel regi hajokat emlitettel), ugy-ahogy kiontottek,
> kikovacsoltak, majd valamifele modon megforgatva, kiadta magat az elteres,
> es lehetett raspolyozni. :)
>
nem nagyon . oriasi a tomeg es ha nem tokeletesen sikban fut , akkor
hajlamos megcsavarodni . igy a kis oldaliranyu elteres fokozodott , egyre
nagyobb erovel nyomta a csapagyakat egy iranyba .

>
> Vagy tevedek? (Nem vagyok mernok, nem ismerem a temat.)
>

hatalmas forgo tomeg , relative alacsony fordulaton . anyagfaradas ,
folyamatos rezonancia , infrahang ...

bye
dexter


>
> <anekdota on> Amikor kikerultem Nemetorszagba melozni, ott lattam eloszor
> olyan esztergat, amellyel 50 meter hosszu munkadarabokat is el tudtak
> kesziteni. Lehet, hogy mernokembereknek ez nem ujdonsag, en azonban nagyon
> racsodalkoztam anno.
> <anekroda off>
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>  a discovery-n amikor meg igazi oktato csatorna volt , nem a brainiac
>> otthona , volt musor arrol hogy a regi nagy hajoknal ahol a hajto tengely
>> hosszu volt , hogy mertek be egyenesre lezer nelkul - valami gyertya ,
>> cserepek , azokon levo lyukak voltak a dolog alapja .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2014. május 5. 22:56 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
>>
>>  Végülis mire kell a cső? Gondolom, belenéznek, de mi a dolog menete?
>>> A múlt héten mutatta a szomszédom, hogy hogyan lehet egy hosszú
>>> vízmértékbe belenézve szinteket mérni. Tök egyszerű, mégis nagyon
>>> hasznos,
>>> kimondottan tetszett.
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2014.05.05. 19:39 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>
>>>
>>>> 2014.05.05. 19:29 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>>
>>>>  Nem egy dolog van, amit a mai technológiával sem lenne
>>>>>> egyszerű létrehozni. Többek között a piramisok is ilyenek.
>>>>>>
>>>>> Nemregiben talalkoztam a piramisok kapcsan egy erdekes feladattal,
>>>>> megpedig az egyenes kijelolesevel. A piramisok oldalai "nagyon
>>>>> egyenesek",
>>>>> ez is egy erdekes rejtely, vajon hogyan oldottak meg ilyen nagy
>>>>> tavolsagon.
>>>>> Ma mar persze csak nevetunk a probleman, de akkoriban nem is volt olyan
>>>>> egyszeru feladat. Gondoljatok csak bele! Ketszazegynehany meteres
>>>>> egyenest
>>>>> kell "hullapontosan" megrajzolni. Ha nincs optikai segedeszkozunk,
>>>>> akkor
>>>>> bizony komoly fejtorest okozhat meg ma is.
>>>>>
>>>>>
>>>> Nemár... bármelyik jószemű útépítő kitűzi pár mm pontosan.
>>>> Lécek és egy cső segítségével.
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>>
>>>>  Karoly
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> -----
>>>>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>>> Verzió: 2014.0.4570 / Vírus adatbázis: 3931/7443 - Kiadás dátuma:
>>>>> 2014.05.05.
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list