[elektro-etc] Iparosmunka made in Hu

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Tue Jun 24 02:14:31 CEST 2014


> Nem válaszolok tételesen, csak küldenék ezúton az érintett szerelőknek 
> egy-egy orbitális B+-et.
> Neked meg biztos jó érzés volt, hogy tudtál segíteni ezeknek a 
> szerencsétleneknek.
>
> Lassan vinnem kell a motoromat időszakos szervizre, kicsit parázok, 
> nehogy valamit belebabráljanak, most annyira jó benne minden.
>
> Gábor
>
> 2014.06.23. 14:24 keltezéssel, charles hoss írta:
>> hat igen . itt a balkanon meg lehet ezt tenni .
>> bekescsaba , azota megszunt aprilia szerviz .
>> amikor talalkoztam a szerelovel , akkor megkerdeztem hogy kapott-e
>> tipusspecifikus oktatast , ismeri-e az apriliakat . a valasz az volt 
>> hogy :
>> "he ? eembor csinyata azt is , ertek en a mootorokho'..." en nem 
>> vittem oda
>> a motoromat , az egyik baratom igen .
>> a motor szarazkarteres , ket trochoid szivattyu szivja a blokkbol az 
>> olajat
>> egy kulso tartalyba amin a szintjelzo van es onnan egy fogaskerek 
>> szivattyu
>> keni a blokkot.
>> a droid leengedte a kulso tartalybol az olajat , lecserelte az 
>> olajszurot
>> es visszatoltotte az eloirt mennyisegu olajat . a blokkban levo pango
>> fel-egy litert nem engedte le .
>> ugy tul folt toltve hogy a nivo nem is latszott a kemlelocsoben , a 
>> kupak
>> mar beleert .
>> ez csak azert veszelyes , mert ha a trochoid szivattyuk amik alapvetoen
>> buborekos olajat tovabbitanak belefujnak az olajfelszin ala , akkor 
>> az olaj
>> felhabzik es elveszti a kenokepesseget .
>>
>> kecskemet natix kft , aprilia caponord idoszakos szerviz .
>> droid megcsinalja a szervizt , utobb ertesulok az esemenyekrol .
>> nem tudja levenni a gyertyakrol a gumi gyertyapipat , barmennyire is
>> erolkodik  mar kombinalt fogoval huzza , de semmi . (csak ugy mondom 
>> , ha
>> egy gumicsovet huz lefele valamirol , akkor a gumicso a nyulassal 
>> szukul ,
>> tehat nem jon le , inkabb szakad - ala kell nyulni egy kampoval , 
>> megtolni
>> folfele , ahogy zomul tagul is es egybol leugrik a helyerol) tehat a ket
>> hengerben negy gyertyapipat tepett el a szerelo. kifizettettek a 
>> tulajjal
>> az uj gyertyapipakat , ami utan mar nem lehetett gyari gyertyakkal
>> uzemeltetni a motort , mert a patent helyett csavarosakat talaltak 
>> hirtelen
>> es azt takoltak be .
>> a moci ezutan elkezdett tulfogyasztani , instabil volt az alapjarat , 
>> neha
>> 3000 , neha 1460 (ez az eloirt) neha turan belul is fejreallt . 
>> leallitas ,
>> ujrainditas utan megjavult - egy idore , de stabilan het decivel evett
>> tobbet mint az enyem , akkor is ha egyutt mentunk , valtva a gepeket 
>> egymas
>> kozott - kettos vak kiserletet nem tudtunk csinalni , de tenyleg
>> bizonyitottuk hogy nem a turaplexi, nem a mas kipufogo , nem a gyertyak
>> okozzak a hibat , pedig a gyertyak nagy szivas , mert soha tobbe nem
>> mehetett bele a gyari - es ezzel kezdodott a tulfogyasztas .
>> turakat toltottunk azzal hogy merengtunk a dolgon , turarol turara
>> hallgattam a srac sirankozasat hogy a motorja rossz es szar es
>> megbizhatatlan stb .
>> egyszer egymas mellett allva visszaengedtem a gazt es az enyemen ugy
>> koppant mint egy massziv mikrokapcsolo , az oven puhan zart mintha
>> elveszett volna belole a hatarolo .
>> szetszedtem (tank le , nem sima ugy ezeken a nagygepeken) a hatarolo a
>> helyen , viszont nincs holtjateka a gazbowdennek - a srac igy szerette ,
>> nekem volt 2-3mm .
>> nemi banyaszas utan megtalaltam a gyertyapipa letepesekor , kombinalt
>> fogoval karcolt savot a szelepfedelen , ahogy vegigcsuszott a fogo 
>> pofaja
>> es belevagodott a pillangoszeleptengely vegen levo bowden horonyba . 
>> ez egy
>> ket lemezbol hajtott kor alaku cucc ami a nyomo es huzo bowdent vezeti a
>> gaz felol .
>> a ket ajka ami megvezeti a bowdent egymastol 2-3 mm-re lehet egymastol ,
>> ezt utotte ossze a kombinaltfogoval a srac , amikor teljes gazt adott ,
>> akko a bowden kiugrott a palyarol es az osszeutes fole akadt , 
>> valtoztava
>> az attetelt , kicsit oldaliranyba feszitve a tengelyt . ettol a plusz
>> surolodastol nem zart vissza kemenyen , holtjatekmentesen a gaz es
>> inditaskor nem mindig nullan allt . indulaskor az injektor megmeri az
>> ellenallasat es arra a raadottgyujtas ciklusra ez a nullapont . 
>> illetve nem
>> az , mert ha a nullapont ala esik vissza , akkor negativ erteket vesz 
>> fel a
>> TPS% , amitol megszunik az alapjarati szabalyzas hibaval, vagy kicsit
>> nyitottabbra zar vissza , ettol rossz a gazreakcio mert a beallitott
>> alapjarati legszivargas (0=0mm^2 100=4mm^2) elmegy a holdba es rangat ,
>> dadog , vacakul jar . kiegyenesitettuk es a motor megjavult .
>> ujrakalibraltuk a tps-t es a moci nem is romlott el tobbe .
>>
>> romaniabol hoztak egy mocit hogy tiz litert eszik szazon es rangat ,
>> vacakul jar .
>> mint kiderult a magyar kereskedo sw-t frissitett rajta , ratettek a 
>> gepre a
>> lambdaszenzoros verzio terkepeit , a gep viszon egy korabbi 
>> generacios volt
>> , meg tamburini , nem teccnomeccanica vazas es nem volt benne 
>> lambdaszonda
>> . a hiba miatt orrba-szajba dusitotta a kevereket es ettol jart 
>> vacakul .
>> 10-rol 5.0-ra esett a fogyasztas:)
>>
>> volt egy szlovak gep is , ott tobb aprilia szervizt is megjart a 
>> motor , de
>> nem tudtak beallitani hogy jol jarjon , mert a tps nem volt kihornyolva
>> hogy el lehessen forditani a nevleges ertekekig (ezt nem tudom honnan
>> vettek hogy van ilyen ertek) - tps allitas nincs ezen a tipuson (biztos
>> suzukin tanultak szerelni) eltekertek hogy nagyjabol jo legyen , ott
>> meghuztak , a motor rossz volt - miutan tudtam hogy hol matattak benne ,
>> csak levettem a tankot , lelazitottam , megpockoltem megrangattam hogy
>> visszaaljon feszultsegmentes allapotba es ujra meghuztam . mivel mar nem
>> volt kitolva , feszitve kozeppontbol , a poti es a 
>> pillangoszeleptengely is
>> hibatlanul , akadalytalanul mozgott es a motor tokeletes lett . ket 
>> perc .
>> honapokig kuzdottek vele .
>>
>> egy pest melletti gep nem indult , elvittek egy nagyon profi 
>> szervizbe ahol
>> megallapitottak hogy nincs talan szikra , vagy benzin . (azert nem 
>> irom a
>> nevuket , mert becsuletesek voltak a tulajjal)
>> honapokat toltott ott , amikor mennem kellett kulfoldre , akkor elotte
>> felugrottam hozzajuk megnezni a mocit (a gazdaja mar kezdte feladni a
>> remenyt) a motor tapszivattyuja allandoan ment . mint kiderult addigra
>> atkotottek az ECU altal vezerelt relet es elertek hogy legyen benzin .
>> tovabbra sem indult , de nem is igazan kommunikalt az OBD csatin at .
>> odamentem es a kovetkezo tesztet csinaltam : diagnosztika : minden adat
>> elerheto , nevleges tartomanyon belul van .
>> tapszivattyu teszt : kikotve , nem megy .
>> fordulaszammero teszt : tokeletes beall 5000-re es ott tartja 10 mp-ig.
>> ventillator teszt , efi hibalampa felvillan , kommunikacio megszunik .
>> akkufesz 10.5 volt (akkun merve 12.6)
>> a kabeltorzsben egy testkabel volt rosszul osszesajtolva , 
>> eloxidalodva es
>> amikor az ecu megterhelte a tapjat , azonnal eltunt az akkufesz ,
>> ujraindult .
>>
>> honda paneuropean abs . uthibakon meg-megall . dadog .
>> mivel nem pici motor , idegesito
>> az elozo tulaj ezzel vette meg es amikor evekig nem tudta megjavittatni
>> pest kornyeken , feladta es bukoban kiszallt belole. egy masik honda
>> markakereskedesnek adta el akik szinten nagyon nekialltak es nem tudtak
>> megjavitani - ket hibaja volt , abs lampa es ez a rangatas .
>> a rangatas mint kiderult a bukast erzekelo gomba hibaja volt , elment
>> belole a csillapito folyadek es a katyu altal okozott rezgesre is
>> leallitotta a motort.
>> az abs hiba pedig regi elso kerekcsapagy hiba volt , beledaralt a jelado
>> tarcsa az abs szenzorba es a femtormelek rovidre zarta a szenzor 
>> magneses
>> erovonalait , egy csavarhuzoval visszahajlitva es kitakaritva a hornyot
>> azonnal eletre kelt .
>>
>> ezek olyan vicces kis hibak amik miatt egy iso droid szazezres szamlakat
>> szokott kiallitani .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>>
>> 2014. június 23. 10:41 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
>>
>>> Ezek a szerelők építik le az ember bizalmát a béka sgg alá. Pl. ez a
>>> válasz arra, hogy miért nem akarok használt autót venni, pedig 
>>> nyilvánvaló
>>> ráfizetés az új. De ehhez marhára képben kell lenni, vagy legalább 
>>> közelebb
>>> lakni Hozzád :) hogy ilyen játékba belemenjen az ember.
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2014.06.23. 10:11 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>>   Akkor egy masik horror tortenet : egy baratom akart venni egy pille
>>>> konnyu,
>>>> kemeny gepet ami rendszamos.
>>>> Kawa rajongo, igy egy japan belpiacos KDX250 lett a valasztott . 
>>>> Valami
>>>> baj
>>>> nevu kozsegbe mentunk erte.
>>>> A moci sokat allt, szepen nezett ki es muszaki volt rajta.
>>>> A gazdaja oszinte volt velunk. Tobb mint egy eve vizsgazott, a 
>>>> foldekre
>>>> jart ki vele, ovatosan. A vizsgakor 160k-t koltott a javitasara. Ehhez
>>>> kepest a motor fotengelyenek volt egy kis hangja. A mikor a srac 
>>>> rault,
>>>> kicsit meglobalta a mocit hogy "felkeveredjen az olaj a tankban" (a 
>>>> moci
>>>> szivattyus olajzasu kene legyen) beindult, a baratom elment vele 
>>>> egy rovid
>>>> korre, lentrol volt benne ero, kicsit dadogott magasabb fordulaton.
>>>> En is elmentem vele egy korre (100m), kb 7500rpm-nel elment belole 
>>>> az ero.
>>>> Visszavittem, mondom a sracnak hogy nem jo a gep.
>>>> Az lehetetlen , mert a szerelo aki csinalta egy regi versenyzo es 
>>>> ert a
>>>> ketutemuhoz , mert trabanttal nyomta.
>>>> O mondta hogy a szivattyus olajzas nem stabil, jarjon keverekkel.
>>>> Kerdezgettem hogy megis mit es miert javitottak rajta - o csak 
>>>> muszakira
>>>> akarta vinni , de a szerelo szetszedte , mert rossz volt.
>>>> Megis mi volt rossz?
>>>> A fotengelynel falsot szivott.
>>>> A generator oldalan.
>>>> Ket hetig javitottak, ezert volt szazhatvan k a szamla
>>>> Ezutan megneztuk a power szelep (kips) mozgato mechanikajat : 
>>>> hianyzott a
>>>> kapcsolovilla.
>>>>
>>>> A szerelo es a munkatarsai megkaptak a gepet, kiprobaltak es 
>>>> szetutottek a
>>>> blokkot, megszorult, szetment nekik a fotengelycsapagy. Nem siman
>>>> megragadt, mert akkor amikor lehul ujra forog, de ez nem fordult 
>>>> at, ezert
>>>> kellett szetszedjek, ezert tudjak hogy a generator oldali csapagy ment
>>>> szet. Ezt persze ra lehet fogni a szimeringre, de megragadas es 
>>>> szetszedes
>>>> nelkul nem tudna oldalt mondani.
>>>> Majd atallitottak keverekolajzasra hogy a tobb olaj majd meggatolja 
>>>> hogy
>>>> megragadjon ujra, de megint megragadt, ekkor csak a henger. Magas
>>>> fordulaton mar nem birta a terhelest , ezert kikotottek a powert
>>>> lenyegeben
>>>> letiltva a 8-12000rpm tartomanyt. Aztan szoltak neki hogy nagyon 
>>>> fel lett
>>>> ujitva es keverekolajozza , bejaratos a gep - ha megis visszaviszi,
>>>> mondhatjak neki hogy rosszul csinalta, elrontotta a keverest stb - 
>>>> nincs
>>>> garancia mar, mert fel ev volt mire a srac tavasszal ujra motorral 
>>>> jart ki
>>>> a foldre.
>>>> A 125-os mzjehez kepest meg igy is eros volt a motor.
>>>> Igy teszik tonrkre a mocit a szervizben, aztan vesznek halomra 
>>>> hulyere.
>>>> Ahogy mondtam a tortenetet a srac sorra mondta a tovabbi rautalo 
>>>> dolgokat,
>>>> osszeallt a kep. Azt hittem elsirja magat . A motor egyetlen ertekes
>>>> alkatresze a rendszam forgalmi paros volt.
>>>>
>>>> Ha nem unjatok, delutan irok egy kecskemeti sztorit, ami heteket vett
>>>> igenybe, de hasonlo.
>>>>
>>>> Bye
>>>> Dexter
>>>>    2014.06.23. 9:00, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>
>>>>   Tiszta Dr. House :)
>>>>> Kösz a leírást!
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>> 2014.06.23. 0:17 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>
>>>>>   Pedig ezek a kulcsok masszivan luxuscikkek. Ha nem felejtem el,
>>>>>> megmutatom
>>>>>> a kinaiak eicma bemutato gepeket (motorokat) osszeszerelo
>>>>>> szerszamkeszletet. Mintha egy bortonben keszultek volna. 
>>>>>> Gyesrtyakulcs,
>>>>>> Vascso, belehegesztett csavarhuzoel... Durva.
>>>>>> A sztori aranylag egyszeru a motort evekkel ezelott vette egy azota
>>>>>> elhunyt
>>>>>> baratom. Kicsit , alig eszrevehetoen rangatott neha, de amugy 
>>>>>> megbizhato
>>>>>> volt es sokat turazott vele.
>>>>>> Amikor elhunyt, megvette egy masik baratom. A gepet a felesege 
>>>>>> hasznalta
>>>>>> amig el nem romlott egy nap ukrajnaban.
>>>>>> Elotte karbantartotta egy gyongyi zsolt nevu reszelo.
>>>>>> A srac teljesitmenyere jellemzo par adat : a szelephezag allitas 
>>>>>> utan a
>>>>>> szelephezagok nem stimmeltek : amikor kivettuk a lapkakat ,
>>>>>> reszelesnyomok
>>>>>> voltak rajtuk. Tura elott a tulaj megkerte a sracot hogy nezze at a
>>>>>> feket
>>>>>> es a kerekcsapagyakat. Amikor kozvetlenul ezutan elvitte gumishoz ,
>>>>>> kiderult hogy az elso kerekben levo csapagyak ragnak, cseresek. 
>>>>>> Utana
>>>>>> hatsokerekcsapagyat csereltett vele , ez ki is lett cserelve, de 
>>>>>> a hatso
>>>>>> feknyereg beleert a tarcsaba : amikor osszerakta a tengellyel es a
>>>>>> kerekcsavarral huzatta ossze , ferden. Idobe telt mire 
>>>>>> kibanyasztuk a
>>>>>> hibakat. Utana a motor elkezdett tufogyasztani, allitgattak, de 
>>>>>> rovid
>>>>>> javulasoktol eltekintve rossz volt mindig partiz km utan .
>>>>>> A szerelo szerint a tps volt hibas, kapott ujat (amikor lattam 
>>>>>> hogy a
>>>>>> potit
>>>>>> ugy meri hogy megnezte a kezikonyvet es mivel ott ket ellenallas 
>>>>>> merest
>>>>>> latott , szerzett ket ellenallasmerot es egyszerre probalta merni 
>>>>>> a ket
>>>>>> erteket , egyazon potin...
>>>>>> Bekopte a gyertyat (egy injektoros motor) , kormolta az indexet ,
>>>>>> siralmasan rossz volt a gazreakcioja.
>>>>>> Raadasul a sok szereles utan az akku is megnyekkent , neha nehezen
>>>>>> iditotta. ,kulonosen hidegen volt rossz.
>>>>>> Le-lefulladt. Meg az elejen azt mondtam hogy mivel az elozo tulaj 
>>>>>> imadta
>>>>>> erdelyt , leginkabb ott tankolt es korai (2000-es) injektoros volt,
>>>>>> ezert
>>>>>> az injektor rossz szerias es bepisil a hengerbe. A szerelo specialis
>>>>>> ultrahangos tisztitoval kitakaritotta , bemerte es jonak talalta .
>>>>>> Kesobb lattam hogy a specialis ultrahangos tisztito aldis. 
>>>>>> Allitolag a
>>>>>> mosofolyadekban van a varazs, de olyan flakont nem lattam a 
>>>>>> muhelyben.
>>>>>> Egy ido utan a tulaj megunta a reszelo benazasat es egy nagyon
>>>>>> nyilvanvalo
>>>>>> muhiba utan feladta.
>>>>>> Atadta egy profi autovillamossagi, motorszerelo havernak aki az 
>>>>>> adatok
>>>>>> alapjan javitotta . Az alapjarati co rossz volt, beallitotta, a
>>>>>> szelephezag
>>>>>> rossz volt, beallitotta.
>>>>>> A co rossz volt ujra beallitotta . Ekkor beszeltunk telefonon es
>>>>>> megtippeltem hogy az injektor trimmere nem lehet kivulrol elerheto -
>>>>>> kene
>>>>>> ott legyen egy gumidugo ami eltakarja es vediaz elfordulastol. 
>>>>>> Ezutan az
>>>>>> alapjarati co beallt , de a nehez indulas es a rossz gazreakcio 
>>>>>> maradt.
>>>>>> Innen indultunk penteken. Indulaskor fel kellett huzni az 
>>>>>> alapjaratot
>>>>>> mert
>>>>>> le-leallt. Kigyorsitasoknal paradox volt a gazreakcio. Alul gyenge ,
>>>>>> aztan
>>>>>> exponencialisan nott a teljesitmeny. Gazelvetelkor bizonytalan 
>>>>>> volt es
>>>>>> kb
>>>>>> negyvennel 10%-ot ugralt fel-le a teljesitmeny, de ez minden 
>>>>>> fordulaton
>>>>>> megvolt.
>>>>>> Mivel a gazdaja fizette a benyat, turat stb mehettunk nyugodtan. 
>>>>>> Bcs,
>>>>>> debrecen,isaszeg, bp (szunyoghato specialistak) mezobereny.
>>>>>> A benyomasom az volt hogy ha nem tudnam hogy a reszelo 
>>>>>> ellenorizte az
>>>>>> injektort , akkor csorgasra tippelnek. A tankban a szivattyu 
>>>>>> (esetleg a
>>>>>> tapja), nyomasszabalyzo lehet rossz, ez magyarazna a valtozo
>>>>>> teljesitmenyt,
>>>>>> a blokktest  magyarazna a random rossz indulast es a szenzorok 
>>>>>> lebegese
>>>>>> a
>>>>>> teljesitmenyhullamzast , a khs hofok gomba a dusulast es arra az 
>>>>>> oldalra
>>>>>> dolt is a motor, zilalt volt a gomba kabelezese.
>>>>>> Kozben alapjaratra ejtve a gazt nagy sebessegrol a motor nem 
>>>>>> ejtette a
>>>>>> fordulatot , megallt ugy 3000-rpm-nel es lassan esett vissza az 
>>>>>> 1400-as
>>>>>> alapjaratra.
>>>>>> Egyetlen hiba volt ami vegig az egesz kort csinalhatta , de azt 
>>>>>> ugye a
>>>>>> szerelo kizarta. Pedig egy csorgo injektor instabil alapjaratot okoz
>>>>>> hidegen amig a szelepre csorgo benya nem forr el azonnal, 
>>>>>> tulfogyasztast
>>>>>> okoz, ha alapjaraton leall akkor azonnal nehezen indul ujra , mert
>>>>>> hidrolokklolja a hengert az osszenyomhatatlan benya, a
>>>>>> teljesitmenyhullamzast okozhatja ahogy ragad. A nagy sebessegrol 
>>>>>> ejtett
>>>>>> gaz
>>>>>> azert all meg mert a nagy fordulat miatt tobb levegot sziv at a
>>>>>> pillangoszelep mellett ,de a csorgo injektor miatt van hozza 
>>>>>> benya is ,
>>>>>> igy
>>>>>> tud porogni tovabb. A paradox gazreakcio azert lehet mert a 
>>>>>> keverek a
>>>>>> gazadaskor bedusul (a megnovo nyomas miatt nem forr el kapasbol a
>>>>>> benya) a
>>>>>> motor szinte megtorpan, aztan kilo ahogy kap eleg levegot es 
>>>>>> meghaladja
>>>>>> a
>>>>>> csorgast az igenyelt benzin mennyisege
>>>>>> Minden hibat magyaraz egy hiba. Isaszegre menet a moci 5.1-et evett.
>>>>>> Masnap
>>>>>> mar volt 100km a tankban amikor indultunk, de beleontottem 
>>>>>> kiserletkent
>>>>>> egy
>>>>>> flakon injektortisztitot.
>>>>>> 350km-nel jartunk amikor hazaertunk es a tisztito adalek vagy 
>>>>>> 50km alatt
>>>>>> hatott. Igy a vegen a fogyasztas 4.4-re jott ki es ejtette a 
>>>>>> fordulatot,
>>>>>> poccre indult, jo lett a gazreakcio (nem torpant be egy picit sem)
>>>>>> Meg rossz , mert a csorgo injektorhoz van beallitva a co csavar , de
>>>>>> mukodik es kizartuk a tobbi lehetoseget.
>>>>>> Meg ket uj , jo szerias bosch injektor sem lenne draga bele ha 
>>>>>> megy es
>>>>>> biztosan az a rossz. A srac elotte mar el akarta adni.
>>>>>> Most azt hiszem nem:)
>>>>>>
>>>>>> Egyebkent Leto-nak: valahol kiskun* van egy rxv 550, 
>>>>>> injektorhibaval ,
>>>>>> hidegen nem indul,  a gazdaja allitolag bukoban is kiszallna belole,
>>>>>> pedig
>>>>>> mar csereltek benne fesszabalyzot es oninditot is:)
>>>>>> Valahol hirdetik, nevetseges km-el, karcmentesen...
>>>>>> Almaim motorja , de ennyi penzem nincs most :(
>>>>>> Valoszinuleg a natix miatt csomorlott meg a geptol:)
>>>>>>
>>>>>> Bye
>>>>>> Dexter
>>>>>>     2014.06.22. 23:05, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list