[elektro-etc] Renault Megane javitás (nyest ügy)

Csuvár Imre icsuvar at t-online.hu
Fri Jun 6 22:44:44 CEST 2014


Hali,
némi méricskélés után a következőkre jutottam,
leírom, hátha mást is érdekel:

Kivéve a gyújtás egységet, gyanúsan kicsi volt a nagyfesz,
1-2mm-es volt csak a szikra.
Elektronika vizsgálata ellenállásos műterheléssel > bizonytalan eredmény.
Másik (régi Skoda) trafóval nagyobb szikra.
Új trafó megvesz > jónak tűnik.
Összehasonlítva a 2 alkalmas trafót, jelentős különbség
a primer induktivitásban volt.

A kiváltó ok, hogy a nyestrágta kábel
ellenállása jelentősen megnőtt, emiatt a nagyfesz is elszállhatott.
Gondolná az emberfia, hogy a szekunder tekrenc makkant meg,
mivel a primer oldalon egy elég masszív túlfeszültség védelem lakik,
350V fölött levág mindent.
De nem, a primer lett menetzárlatos valahol,
ettől csökkenhetett le az induktivitás is.

Üdv:
Csuvár Imre 



More information about the Elektro-etc mailing list