[elektro-etc] Guminyomás
Kovács József
kj at faldeko.hu
Thu Jun 5 21:02:11 CEST 2014
2014.06.05. 20:43 keltezéssel, Mészáros Zsolt írta:
> Szia Lista!
>
> A tárgybelivel kapcsolatban érdekelne, hogy van-e valami előírás a
> benzinkutaknak, mely szerint a nyomásmérőt hitelesíttetni kell? És ha
> igen milyen időközönként?
Elvileg van.
> Illetve mennyire lehet szerintetek megbízni ezekben a szerkezetekben.
Semennyire...
> Egy OBI-s, Tesco-s kézi nyomásmérőnél azért gondolom pontosabbak,
> komolyabbak.
Elvben ... talán, nyilván eszköze válogatja.
>
> A másik kérdés az, hogy a kocsira megadott guminyomás elől - hátul 2,3
> bar az én esetemben. Zárójelben odaírták a matricára (a vezetőoldali b
> oszlopra van ragasztva), hogy 160 km/h felett 2,6 bar.
> Ezt úgy kell értenem, hogy felfújom 2,3-ra x környezeti hőmérsékleten
> (ez ma 24 fok Celsius volt)
20 fokon
> és ha huzamosan 160 km/h-val haladok vagy fölötte akkor annyit tágul a
> levegő, hogy a nyomás eléri a 2,6 bar-t, vagy a 2,3 - 2,6 tartományon
> belül kell fújni annak függvényében, hogy mennyit mégy autópályán és
> mennyit városban?
Nem, hanem, ha pályázol akkor előtte keményebbre fújod fel.
Mivel a nagy tempó, gyorsabban hajtogatja a gumit >> jobban melegszik,
tönkremehet.
A keményebb gumi, viszont kevesbé hajladozik >> kevésbé melegszik
Nagy terhelésnél ugyanez van...
> +/- 0,1-0,2 bar nem a világ tudom, de szeretem ha minden tiszta és
> pontos számomra.
>
> És nem mellesleg nem mindegy, hogy a gumi hogyan kopik, illetve
> mennyit fogyaszt az autó.
> Mik a tapasztalatok e téren?
>
A túl puha gumi
- sokat fogyaszt
- instabillá-imbolygossá teszi az autót
A túl kemény rontja a tapadást, kormányzást, komfortot.
Akadály esetén hamarabb kidurran.
A rossz guminyomás megváltoztatja a kerék kúszási szöget.
Alul/túl kormányzottá teszi az autót!
Bővebben pl. http://gumibiznisz.hu/20110621/guminyomas/
KJ
More information about the Elektro-etc
mailing list