[elektro-etc] Guminyomás

Kovács József kj at faldeko.hu
Thu Jun 5 21:02:11 CEST 2014


2014.06.05. 20:43 keltezéssel, Mészáros Zsolt írta:
> Szia Lista!
>
> A tárgybelivel kapcsolatban érdekelne, hogy van-e valami előírás a 
> benzinkutaknak, mely szerint a nyomásmérőt hitelesíttetni kell? És ha 
> igen milyen időközönként?

Elvileg van.

> Illetve mennyire lehet szerintetek megbízni ezekben a szerkezetekben. 

Semennyire...

> Egy OBI-s, Tesco-s kézi nyomásmérőnél azért gondolom pontosabbak, 
> komolyabbak.

Elvben ... talán, nyilván eszköze válogatja.

>
> A másik kérdés az, hogy a kocsira megadott guminyomás elől - hátul 2,3 
> bar az én esetemben. Zárójelben odaírták a matricára (a vezetőoldali b 
> oszlopra van ragasztva), hogy 160 km/h felett 2,6 bar.
> Ezt úgy kell értenem, hogy felfújom 2,3-ra x környezeti hőmérsékleten 
> (ez ma 24 fok Celsius volt)

20 fokon

> és ha huzamosan 160 km/h-val haladok vagy fölötte akkor annyit tágul a 
> levegő, hogy a nyomás eléri a 2,6 bar-t, vagy a 2,3 - 2,6 tartományon 
> belül kell fújni annak függvényében, hogy mennyit mégy autópályán és 
> mennyit városban?

Nem, hanem, ha pályázol akkor előtte keményebbre fújod fel.

Mivel a nagy tempó, gyorsabban hajtogatja a gumit >> jobban melegszik, 
tönkremehet.
A keményebb gumi, viszont kevesbé hajladozik >> kevésbé melegszik

Nagy terhelésnél ugyanez van...


> +/- 0,1-0,2 bar nem a világ tudom, de szeretem ha minden tiszta és 
> pontos számomra.
>
> És nem mellesleg nem mindegy, hogy a gumi hogyan kopik, illetve 
> mennyit fogyaszt az autó.
> Mik a tapasztalatok e téren?
>

A túl puha gumi
- sokat fogyaszt
- instabillá-imbolygossá teszi az autót

A túl kemény rontja a tapadást, kormányzást, komfortot.
Akadály esetén hamarabb kidurran.

A rossz guminyomás megváltoztatja a kerék kúszási szöget.
Alul/túl kormányzottá teszi az autót!

Bővebben pl. http://gumibiznisz.hu/20110621/guminyomas/


KJ



More information about the Elektro-etc mailing list