[elektro-etc] Kicikínai helyzetjelző
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Jun 5 12:35:45 CEST 2014
Az izzó kiégéssel nem az a gond, hogy ki kell cserélni, és hogy újra
30 Ft-ot rá kell áldozni, ha esetleg ez nem jött volna le abból, amit
írtam...
Egyébként kiválogattam (pár "mellévásárlás" árán) azokat az izzókat,
amik 2,5 éve kifogástalanul teszik a dolgukat 2 autómban is.
Best regards,
Andy
2014-06-05 11:58 GMT+02:00 Varszegi Peter <vpelektro at gmail.com>:
> Soha nem ég ki?
> Persze a kínai gagyi filléres szarok pont arról híresek, hogy örökélet plusz
> egy nap...
> Pont jó példa erre az első hsz itt...
> Amúgy meg ez a pont ki nem szarja le kategória, hogy egy 30Ft-os izzó 10
> évente kiég-e vagy nem, szerintem a gagyi kinai led felét nem fogja bírni,
> mint egy márkás, izzószálas.
> Teljesítmény megtakarítás, egy régi autóban talán, de ott is mennyi egy
> helyzetjelző 5W?
> Egy canbuszosnál meg nulla a megtakarítás.
> Gyorsabban kigyullad? Ez igaz.
>
> -----Original Message----- From: Xorn
> Sent: Thursday, June 05, 2014 11:38 AM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] Kicikínai helyzetjelző
>
> Mondjuk két dolgot tudok erre kapásból ellentmondani:
> - Soha nem ég ki (minőségfüggő, persze, de elvileg igaz), ennek előnyeit
> nem kell részletezni.
> - Tizedmásodperccel hamarabb van fénye az izzószálhoz képest, ami pont
> lehet az a 10-20-30-50 centi, hogy a mögöttem jövő ne akassza fel a hűtőjét
> a vonóhorgomra egy vészfékezésnél.
>
> És a bónusz: CAN-buszom nem lévén, nekem csak az indexet kellett
> előtételni, azaz megvalósul a teljesítménymegtakarítás.
>
> Best regards,
> Andy
> On Jun 5, 2014 11:00 AM, "Varszegi Peter" <vpelektro at gmail.com> wrote:
>
>> Hát igen ezért tök értelmetlen a ledezés ilyen helyen, mert max annyit
>> érsz el vele, hogy van akinek jobban tetszik így az autó, semmi más előnye
>> nincs.
>>
>> A legjobbak a H4-7 esek helyére mehető led-es szarok, azt is veszik, pedig
>> az borzalmas...
>>
>> -----Original Message----- From: Xorn
>> Sent: Thursday, June 05, 2014 7:26 AM
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro-etc] Kicikínai helyzetjelző
>>
>> Pont a CANnával van gond. Amiatt kell az a bazi nagy ellenállás, hogy
>> elég villany vegyen fel, ne nézze kiégett izzónak a busz. Sajna ezek
>> nem a legjobb megoldások, inkább a buszt kellene rávenni arra, hogy
>> kevesebb villanyt is működő izzónak vegyen. Vannak típusok, ahol ez
>> már lehetséges.
>>
>> Pl. egy 21W-os index helyett 7W-os sárga LED fényerőben több, mint sok
>> (4-5W is bőven elég lenne), de a CAN miatt muszáj belerakni egy
>> előtétet. 10W-ot meg csak úgy elfűteni odabenn az amúgy is melegedős
>> fajta LED-ek mellett nem hálás feladat, és ráadásul egy ekkora izzó
>> méretkorlátain belül nem is triviális.
>>
>> Én ezért raktam a terhelőellenállásokat a kocsiszekrényen belülre, a
>> vezetékezés közé. :-)
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2014-06-05 0:07 GMT+02:00 Pipi <lista at puzsar.hu>:
>>
>>> nekem ez nem fűt
>>> http://www.ebay.com/itm/2-Pcs-Pure-White-T10-9-LED-5050-SMD-
>>> 194-168-W5W-Car-Side-Tail-Light-Bulb-Lamp-/150921090713?
>>> pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2323991699&vxp=mtr
>>> bár az egyik led kh-s lett vibrált, bizsegett és megadta magát
>>> ez nem kanos fajta :))
>>>
>>> 2014.06.04. 23:56 keltezéssel, Szondi írta:
>>>
>>> Szia!
>>>>
>>>>
>>>> 2014.06.04. 23:42 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>>>
>>>>> Mekkora teljesitmenyuek voltak?
>>>>> Egy ilyen kis led szokta tudni a helyzetjelzo fenyaramat...
>>>>> Itt ha jol saccolom siman volt kilenc, tiz.
>>>>> Raadasul canbus-os verzio, tehat el kell futenie a gyari izzo hojet is.
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>> A 9 db 5050-es led, ilyen pici helyen, képes szétfűteni magát, meg a
>>>> hordozóját. Az előtéttel együtt veri a 2 W-ot, szóval a CAN nem szólal
>>>> meg
>>>> rá, de hogy nem hosszú életű verzió, az biztos.
>>>>
>>>> Üdv.:
>>>> Anonymus
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>> --
>>> Pipi
>>> http://www.puzsar.hu
>>>
>>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list