[elektro-etc] raketak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Dec 25 19:49:48 CET 2014


Szondi wrote:
> 2014.12.25. 19:08 keltezéssel, Xorn írta:
>> Nono. Az elérhető sebesség Newton óta a hatás-ellenhatás értelmében
>> nem korlátozódik a hajtóműből kifelé mozgó gázok max. sebességére. Ha

> De a mai hajtóművekben is erősen korlátos a rakétahajtóműből kiáramló
> gáz sebessége.

Mintha ezt fent nem is olvastad volna. Pedig egyszerű. Ha megyek mondjuk 30km/s
sebességgel, és egy, a jármű össztömegének a tizedét kilövöm hátra 1km/s
sebességgel, a maradék előre irányban 1/9 km/s sebességnövekményt fog kapni.

> Az elérhető sebességet szinte a hajtóanyag és a cucc
> együttes tömege határozza meg, meg persze a működési idő.

Meg hogy mekkora sebességgel fog hátrafelé tömeget kibocsátani.
Sajnos az a baj a dologgal, hogy minél kisebb tömeget akarnak minél nagyobb
sebességre gyorsítani hátrafelé, annál nagyobb lesz a felhasználandó energia.
Mert hogy a sebességtöbbletek tömeggel fordított arányban oszlanak meg, ezért az
igen kicsi hátramenő tömeg viszi el az energia zömét.

Az ionhajtóműnél az van, hogy a hosszú távú menet miatt fontos, hogy ne kelljen
sok anyagot magával vinni. A xenon relatíve nagy molekulatömegű, és az energia
meg a napból jön, ezért azt korlátlannak lehet felfogni alacsony napkörüli
pályákon. Ezért használható, és lesz használható marha nagy tömegeknél is,
minden teljesen arányos maradhat.

Távolabb, ahol a nap már nem játszik, szóba jöhet energiaforrásként valami 
nukleáris módi.

Sajnos ezt az impulzus-megmaradási dolgot nem lehet kikerülni.

hjozsi



More information about the Elektro-etc mailing list