[elektro-etc] Vádlibajnok
umnyo
umnyo at freemail.hu
Wed Dec 17 13:00:18 CET 2014
Ezért használnak egyre inkább line-array technikát mindehol mert ott "kvázi síkhullám" terjedés van, nem pontforrások, amik még interferálnak is egymással (pl fésűs szűrő effektus).
Attila
Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta:
>Ez azért nem lehet egyszerű, mert a levegőben levő késleltetés nem csak
>egyik irányba működik, hanem a másikba is. Tehát egyik hangszóró alatt
>állva pont jó lesz a mesterséges késleltetéssel, a másik alatt meg dupla.
>
>
>Gábor
>
>2014.12.17. 2:38 keltezéssel, jhidvegi írta:
>> umnyo wrote:
>>
>>> Komoly nagy koncerteken külön tudomány azt megoldani, hogy a gömb
>>> alakban terjedő mélyek ne a színpadon lévő mikrofonokban
>>> landoljanak.....
>>
>> ez egy nagyon komoly szakterület lehet.
>> Engem - igaz, nem manapság - az nyűgözött le, amikor a felvonulási
>> téren (nemtom, most hogy hívják) volt egy afféle ingyenes koncert. Az
>> jó hosszú tér, és hosszábban szakaszonként több hangszóró volt.
>> Feltűnt, hogy nincs az a régi visszhangosodás, hogy "kedves
>> elvtársaksaksaksak". Aztán rájöttem, hogy ahogy távolodnak a
>> szinpadtól a hangszórók, pont a hang sebességének megfelelő
>> késleltetés van beépítve. Végigsétáltam hosszában, és sosem éreztem
>> fáziskésést az távolabbi hagszórók felől jövő és a közelemben lévők
>> között.
>>
>> Ennek mi a technikája? Elektronikus a késleltetés? Biztos nem valami
>> magnószalagos játék. :-)
>>
>> hjozsi
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list