[elektro-etc] No comment...
Keller Viktor
keller.viktor at gmail.com
Mon Dec 8 17:17:36 CET 2014
charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2014. december 8. 1:20):
> liberos rizsa on
> ez nem ilyen egyszeru , az oktatast nagyon sokat tanult , okos emberek
> hoztak letre , barmilyen valtoztatas csak sok ido es turelem segitsegevel
> lehetseges .
> az emberek egyenloek . az amit egyikunk tudatlansagnak ertekel az lehet
> hogy mas iranyu kepzettseg : pl lehet hogy a kis csira keptelen helyesen
> irni , nem tud lefutni otven metert es altalanos harmadikban megbukik - ez
> csak azt jelenti hogy az oktatasi rendszer nem tudta kihozni a gyermekbol
> az ott rejtozo tehetseget .
Meglepő módon minden bizonnyal igazad van.
Az még kérdés, hogy a csírából mi kel ki, ha az oktatási rendszer
mégis ki tudja hozni a benne rejlő tehetséget. Nem biztos, hogy a fent
soroltakkal van a társadalomra hasznos képessége, de ha legalább az
elérhető, hogy az életével ne okozzon kárt, akkor már megérte oktatni.
Sajnos nem vagyok pedagógiai szakértő, így fogalmam se lehet arról,
hol a határ, ahol már hasznos elválasztani az ilyen csírát a többi
gyerektől. De elég gáz amikor egy-egy ilyen csírácska ahelyett, hogy
kihozná belőle a pedagógia, amit lehet, osztályokon végigbukdácsolva
nem 26 gyerek tanulását nehezíti meg, hanem mondjuk 126-ét, mire 4x
megbukva eljut valamilyen kerülőútra, és kikerül az iskolából.
Sokkal jobb lenne, ha azonnal, amint kiderül, hogy speciális tehetsége
van, kiemelnék és versenyistálóba kerülhetne, ahol a speciális
tehetségét fejlesztenék, amennyiben az hasznos, vagy ha nem hasznos,
hát éppen más speciális igényű gyerekekkel kerülne egy csoportba. Így
nem egy tucat pedagógus életét és munkáját tenné tönkre egy tucat
ilyen gyerek, hanem egy hozzáértő foglalkozna velük. Kihozva belőlük a
legjobbat, ami adott keretből, és körülmények között kihozható.
Viktor
More information about the Elektro-etc
mailing list