[elektro-etc] http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/12/02/kinyirnak_a_dizel-autokat_franciaorszagban/?utm_source=tc_topic&utm_medium=cikk&utm_campaign=Forum
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Dec 2 15:13:08 CET 2014
2014. december 2. 15:01 Fuzesi Arnold írta, <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
>
>
> On 2014.12.02. 14:49, charles hoss wrote:
>
>> ami azt illeti szerintem van ahol a dizel jo valasztas . nyilvan a
>> szemelyautok pont nem az a terulet .
>>
>
> Sztem is.
>
> a mopedauto meretu gepeknel talan meg elfogadhato valasztas lenne , de
>> szerintem ez csak egy fenyegetes a gyartoknak akik gatlastalanul huzzak le
>> az embereket .
>> nem igaz hogy az adblue draga kell legyen , nem igaz hogy egy
>> reszecskeszuro tobbszazezres tetel . amit most csinalnak az lenyegeben nem
>> mas mint az hogy a kuton vagy a szervizben/amortizacioban fizeted ki a
>> penzt . a benyas olcsobb - a dizel dragabb . a fenntartasa meg pont
>> forditva . ha most beleszamoljak a kornyezeti karokat , akkor a dizel mar
>> regen nem eri meg .
>>
>
> Csak az fura szamomra, hogy erre ilyen lassan jon ra a vilag?
>
nem ez a marketing lenyege ?
a dizel kb elvi hibas .
ugye hatekony , alacsony fordulatu , maximalis feltoltessel mukodo motorok
.
ahogy noveled a fordulatszamot hogy legyen nemi atfogasa - a hatekonysag
esik .
a turboval hullamos , vacak lesz a hatekonysagi , nyomatekgorbejuk , romlik
a vezethetoseg az alap, szinte linearis leadashoz kepest .
a magas fordulat miatt kell a gyorsabb eges , ehhez a magasabb
befecskendezesi nyomas ami orult energiakat emeszt fel , gyorsan megy
tonkre es brutalisan draga - es elkezd finomkormolni .
ez vonja maga utan a reszecskeszuroket stb - tehat a vegen lesz egy rovid
eletu (a beepitett csucstechnologia miatt) , magas fogyasztasu
(utobefecskendezes , kornyezetvedelem), szennyezo blokk - mert tudjuk hogy
a gyarak kb a kapuig es a tesztciklusra tartjak csak fontosnak a kulonfele
mereseket - de ez mar annyira zsigeri hogy a fogyasztasi ciklus altal adott
erteket sem tudjak az autok normal uzemben , a kornyezetvedelmi ertekek is
ilyen virtualisak .
Utoljara a zoldseges merci meg a TD Golf volt ahol megerte. Kb.
> Azoknak volt valami báj a kormolásukban is. :)
>
hat , a korom soha nem tetszik , de a mechanikus adagolokkal elmult a
dizelek vonzereje , elettartama .
>
> Egy S Merci meg társai viszont ne kormoljon. De egy pár éves Citroen se,
> aminek nem fanatista a tulaja. Botrány ami az utakon megy.
azert ez nem mindenutt ilyen . magyarorszagon a kiszamolo blog alapjan
megveszed az evi 25.000km-re az oteves francia mazdadat , bejon orulsz .
aztan beesik egy valsag , nem veszed meg az ujabbikat mert nehez eladni
vagy megveszed a tizevest es elkezded bele tankolni azt a mocskot amit a
mol gazolaj helyett ad ... aztan rajossz hogy eladhatatlan , mert mindenki
tudja hogy nincs 150.000km utan elet , mert barmikor beeshet egy millios
szervizszamla , nem veszi meg senki a szarodat - hasznalod , ganyolod amig
meg vonszolja magat ...
ez egy zsakutca - mindig is az volt . csak most mar hallatszik hogy az
elottunk menok halomra tornek elottunk es ezzel nem lehet mit kezdeni .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list